Piękna linia, już po paru dniach pod domem wiedziałem, że się w nim zakochałem. Kupiłem średnio zadbany egzemplarz z wyjeżdżonym już nieźle silnikiem ale mimio bardzo niskiej kompresji (średnio 17bar) silnik odpala i lata jak trzeba. Bardzo cieszy oko, ludzie się za nim oglądają i wypytują z zaciekawieniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ford w 1972 by pokazać jak mocny jest ich nowy i pierwszy diesel "York", wypuścił dwa transity na tor jako reklamę. Kierowcy jechali na zmiany i bez gaszenia silnika przejechali ponad 160tyś kilometrów. Który producent dziś pokusiłby się na taką reklamę ? Raczej żaden bo dzisiejsze wozy nie przetrwają pewnie połowy takiego testu. Nie wiem ile przebiegu ma mój ford. Sprawdziłem kompresje i na walniętej uszczelce, średnio 17 barach kompresji na cylindrze odpala i żwawo jeździ! Ale remont mu robię bo zasługuje po tylu latach pracy.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na ponad 30 letnią skrzynię spełnia swoje funkcje, zmienia biegi bez najmniejszego problemu, szkoda tylko że 4 biegi.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie wyśmienite, na prawdę dobrze się nim jeździ
4,0
Karoseria
Rdza jest tu i tam, ale nie jest tak źle, do zrobienia.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność, tak jak to w większości starych samochodach.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Stare maty wygłuszające nadają się do wymiany.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie pobiera on dużo z portfela, ropa i dzida, a pojedzie na wszystkim.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D 45KM 33kW
[l/100km]