Inne
: Samochód ładnie się prezentuje i jest ładny w środku , siedzi się bardzie jak w osobówce . Mam długą wersję i samochód jest użytkowo fajny .Do firmy i dla rodziny . Ale jakość i serwis to koszmar .
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: komputer pokładowy
Silnik
: niesprawny termostat
Układ elektryczny
: niesprawna nagrzewnica kabiny
2,0
Całokształt
Auto fajnie wygląda nic poza tym . Niedopracowane , usterkowe . Kiepskie materiały . Producent na czym mógł to oszczędzał . Parametry spalania nie zgodne z rzeczywistym spaleniem , zaniżone ok 20%. Mój egzemplarz w okresie gwarancji , był 6 razy odholowany na lawecie do serwisu , gdzie przestał 40 dni . Serwis to nie serwis tylko tumaneria , która nie potrafi nic , a wszystko to firmuje FORD POLSKA i uważa ze to klient jest głupi i wredny .
Wrażenia
3,0
Silnik
Dużo pali , mało dynamiczny . Sprawdziłem go na hamowni . Producent zawyża parametry , podobnie jak ze spalaniem .
Moc rzeczywista to 120,5 KM , moment 318,3 Nm .
Pprzy temp -12 stopni termostat zamarza . Po przejechaniu ok 20 km silnik się gotuje , a system odcina zapłon . SUPER !
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń .
3,0
Układ jezdny
Resory na tylnej osi to nie porozumienie . Autem buja , ładunek podskakuje . Na zakrętach trzeba uważac bo "wynosi " .
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra , bez zastrzeżeń
4,0
Ergonomia
Dobra , bez zastrzeżeń
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie koszmar . Przy temeraturze -12 stopni nagrzewnica zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem po ok godzinie pracy silnika . Serwis twierdzi że to nie usterka . GRATLACJE !
Szyby są często zaparowane , praktycznie bez nawiewu na szybę nie można jechać . A konfiguracja pracy klimy zupełnie bez sensu . Jak sie nie pilnuje ustawienia pokręteł ,to klima cały czas jest aktywna
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy jest ok . Dal pasażerów na przedniej kanapie ciasnota .
Dlaczego uparli sie na 3 miejsca z przodu . Ja wolałbym dwa i trochę więcej przestrzeni
3,0
Wyciszenie
Bardzo ubogo i oszczędnie . Dlaczego ten samochód nie ma nadkoli i osłony silnika .
Nie mogłam patrzeć jak woda i błoto zalewa przewody , złączki elektryczne i inne rzeczy . Po zamontowaniu nadkoli , czysto i dużo ciszej .
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Płacę netto 1650 zł raty leasingowej .
Samochód pali więcej niż podaje producent ,czyli wtopa .
Samochód usterkowy a serwis do niczego . Auto stało 40 dni w naprawach,przez 12 miesięcy ,a ja dostałem auto zastępcze na 10 dni - wtopa
Przez ciągłe usterki nie mogłem normalnie pracować - wtopa
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód usterkowy. Poziom wykonania i użytych materiałów bardzo niski - chińszczyzna .
Zapłaciłem za system AUTO START-STOP - auto otrzymałem bez systemu .
Żeby jakoś dało się tym jeździć trzeba było "walczyć " z nieudolnym serwisem i Ford Polska ,w celu doprowadzenia auta do stanu używalności .
Słabe uszczelki , słaba tapicerka , pękające plastiki , opadające drzwi pasażera , chlapacze odpadły po pół roku !
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- pęknięte fabrycznie gniazdo zamka drzwi bocznych
-od ON spuchła uszzelka drzwi , która jest poniżej ,
- po 6 miesiącach przestał działać zamek pokrywy silnika
- po 6 miesiącach odpadły przednie hlapacze -Plastiki sie połamały
- po roku rozpadła sie plastikowa obudowa zamka pasów bezpieczeństwa
- po 2 latach - zaczęła się "sypać" tapicerka fotela kierowcy ( 50 tyś km ) - kupiłem pokrowce
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- wadliwy komputer pokładowy - usterka z którą kilka serwisów "walczyło " 20 miesięcy . KOSZMAR !
- wadliwe łożysko lewej półosi , serwis twierdził że to opony szumią i jest ok , ale jak już auto padło to wymienili (40 tyś km )
- wymiana kolumny kierownicy
- auta nie da się użytkować poniżej -12 stopni ponieważ nadmuch nie grzeje i zamarza termostat . Serwis 2 razy sprawdzał i twierdzi że tak ma być .
-
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TDCi 125KM 92kW
[l/100km]