Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Transit Courier I Van

Cober, 6 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Transit Courier I Van 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,64
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Myślałem że z pojemnością 1.0 nie da się jeździć jednak te 100KM jeśli chodzi o ruch miejski znakomisie daje sobie radę
5,0
Całokształt
Wersja Trend- posiadam w aucie podgrzewane i elektryczne lusterka, podgrzewana przednia szyba, regulacja fotela razem z lędźwiami, zestaw radia z bluetooth, podłokietnik, półka nad głową
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mimo małej pojemności jak na małego dostawczaka dobrze całkiem sobie radzi, choć nie ukrywam że opór powietrza przy wyprzedzaniu w szczególności na autostradzie trochę go wyhamowywyje. Jakby udało się wyciągnąć z tego silnika 120km dałbym mu 5gwiazdek
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie.
5,0
Układ jezdny
Auto pokonuje drogę praktycznie jak po dywanie. Nie przeszkadzają mu wyboje czy też dziury na naszych drogach. Zawieszenie twardsze trochę niż w fordowskich osobówkach ale miększe niż np w fiacie fiorino
Komfort
5,0
Widoczność
Początkowo uważałem że jazda tzw puszką będzie masakryczna jeśli chodzi o widoczność, jednak jeśli chodzi o tego forda jestem mile zaskoczony. Ogromne szyby pozwalają widzieć dosłownie wszystko. Lusterka przez które praktycznie nie ma tzw martwego pola. Widoczność porównywalna z osobówką. Przy cofaniu autko jest naprawdę krótki, ale uwaga jest szerokie...
3,0
Ergonomia
Ja akurat jeżdżę bardziej po trasach stąd teź taka moja ocena. Auto bardziej miejskie do poruszania się po drogach gdzie prędkość oscyluje miedzy 50 a 90km/h gdyż wtedy spalanie jest w okolicach tych 5-6l na trasach autostradowych przy predkościach zbliżonych do 140km/h spalanie wzrasta. Po prostu kiedyś robili silniki 1.6 100KM przez co wyglądało to odwrotnie czyli po mieście paliły 10l a na trasach 5-6l teraz zaś silnik 1.0 100KM na mieście palu 6l a na trasach ok 9l
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna bardzo dobrze daje sobie radę. W aucie szybko robi się ciepło. Nawiewy podzielone standardowo przednia szyba, głowa, ręce, nogi, poza tym jesli pokrętło damy na max (czy to na ciepło czy zimno) właczy nam sie AC. Możemy AC wywołać ręcznie wciskając przycisk. Regulacja nawiewu pokrętełkiem. Dodatkowo w tym panelu tak jak wspominałem wcześniej znajduje się podgrzewanie przedniej szyby i lusterek. Wiecej powiem przy większej ilości km
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kabinie bardzo dużo miejsca. Dodatkowo po prawej stronie 2 miejca na napoje, za hamulcem ręcznym wąska ale głęboka wnęka np na dokumenty, koło skrzyni biegów skośna wnęka np na telefon bądź papierosy, w drzwiach kierowcy i pasażera szeroka kieszeń ktore wyprofilowana została również na jeszcze jeden kubek z napojem, podsufitka dość głeboka, ale środkowa część podsufitki trochę zabudowana na przedowy do podświetlenia wnętrza kabiny, schowek przed kolanami pasażera niestety jak dla mnie trochę przymały. Deska rozdzielcza wydaje się ogromna i na pierwszy rzut oka wydaje się że zabiera bardzo dużo miejsca kierowcy co jest złudne.
5,0
Wyciszenie
W aucie nie słychać praktycznie czy silnik jest odpalony czy też nie. Do prędkości 100km/h cisza w aucie. Powyżej wiadomo robi się głośniej. Ale auto z tym silnikiem przeznaczone jest bardziej na krótkie trasy, gdyż spalanie po mieście oscyluje w okolicach 6l na trasie przy prędkosci 140km/h rosnie do ok 9l
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na chwile obecną to tylko paliwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena porównywalna do fiata fiorino, ale wykończenia i ogólny obrys auta przemawia bardziej jednak za fordem.
Niezawodność

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Transit Courier I Van 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Transit Courier I Van