Kupiłbym drugi raz ale z mocniejszym dieslem - 2.0. Prowadzi się zdecydowanie lepiej niż Berlingo MY 2014 z 1.6 HDI. Jest głośniejszy w środku.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik dosyć dobrze się zbiera już od niskich obrotów. Jeżdżę głównie w długich trasach. Jazda z prędkością ok. 140 km/h nie jest wielkim wysiłkiem. Ogólnie jest dosyć głośny i kulturą pracy nieco gorzej niżeli 1.6 HDI Citroena ale jak na tę masę może być. Gdybym stał przed decyzją o zakupie wybrałbym to samo ale z 2-litrowym dieslem.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie pracuje cicho, jest sprężyste. Dobrze trzyma się drogi w zakrętach. Prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Na pusto ma tendencję do "podskakiwania" na nierównościach ale porównując do konkurencji - skody, cytryny czy opla, można pędzić 180 autostradą bez stresu. Układem jezdnym jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony. Do tego duży promień skrętu ale trzeba uważać przy skręcaniu 90stopni w wersji L2.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze. Wielkie lustra z dodatkowym "kawałkiem" niwelującym martwe pole + kamera cofania i gitara :-)
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy super aczkolwiek zdarza mi się czasem kolanem uderzyć w rączkę od regulacji wysokości kolumny kierowniczej. Pozycja za kierownicą jest ok ale wymaga przyzwyczajenia. Siedzi się bardzo daleko od szyby czołowej a maski praktycznie nie widać. Pasażer ma gorzej, podwójne siedzenie dzielone, dosyć twarde i bez trzymania bocznego. Przydałby się tutaj zwykły standardowy fotel. Na dłuższej trasie pasażer się męczy. Brak możliwości regulacji.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Usterek na razie brak, spalanie dosyć spore - średnio 7.5 z trasy ale go nie oszczędzam. Jazda w trasie z prędkością przeważnie ok. 140 km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TDCi 120KM 88kW
[l/100km]