Zakupionych 5 aut flotowych celem jazd serwisowych. Zabudowa standardowa, wyposażenie niemalze full opcja. Kamera cofania, radio z BT i funkcją dzwonienia, elektrycznie podgrzewana przednia szyba. Jeśli auto ma służyć do pracy - odradzam. Auto po każdym wyjeździe z serwisu było w gorszej kondycji niż przed oddawaniem do ASO.
Wrażenia
1,0
Silnik
3/5 aut z floty miało wymieniany silnik po przejechaniu około 100 000km. Warto zauważyć, że w dwóch z nich wymieniany silnik był trzykrotnie, a auta nie mają jeszcze 135 000. Problematyczna jest głowica.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość łatwo i przyjemnie. Problem pojawił się w lewarku zmiany biegów po około 100 000km, ponieważ strasznie piszczy (brak smarowania?).
5,0
Układ jezdny
Auto przyjemnie trzyma się drogi, można nim śmiało i bezpiecznie wchodzić w zakręty. Promień skrętu jest bardzo bardzo mały jak na autko dostawcze. Ruchy kierownicą są przenoszone na koła bardzo precyzyjnie.
2,0
Karoseria
Lakier jest prawie przezroczysty. Po takim przebiegu w relingach odrywa się lakier. Dodatkowo elementy karoserii z przodu (zderzak, nadkola) wykonane z plastiku odkształcają się podczas jazdy i powstają okropne szpary. Auto nigdy nie miało stłuczki a karoseria nie zgadza się nigdzie z przodu...
Komfort
3,0
Widoczność
Przednia szyba jest ogromna, dodatkowo podgrzewana. Lusterka także. Nie ma problemu z widocznością w promieniu około 120 stopni. Niestety stała zabudowa od słupków w tył nieco utrudnia widoczność - jak w każdym aucie tego typu.
4,0
Ergonomia
W aucie w miarę wygodnie rozlokowane są schowki i uchwyty, choć brakuje nieco gniazd 12V. Schowek za kierownicą idealnie nadaje się do ładowarki do smartfona/nawigacji. Problem pojawia się, gdy w aucie zamontujemy jeszcze wideorejestrator, CB radio, wtedy gniazd zaczyna brakować...
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja... Po około 100 000 km w dwóch autach uszkodzeniu uległo bodajże sprzęgło od klimatyzacji. Koszt przewyższał cenę całej sprężarki - 2000zł (co zostało wymienione). Po dodatkowych kilkunastu tysiącach okazało się, że znowu coś nie działa - tym razem w dwóch autach uszkodzeniu uległy chłodnice klimatyzacji... Koszt? Znów około 2000zł na auto.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsce dla 3 osób z przodu to nieśmieszny żart. O ile jeszcze siedzisko pozwala na przewóz 2,5 osoby, o tyle miejsca na nogi dla środkowego pasażera...BRAK ! musi być skręcony i wygięty żeby nogi spoczywały przyklejone do nóg pasażera siedzącego przy drzwiach...
1,0
Wyciszenie
Auto dość ciche, jednak na zimnym silniku chodzi jak 40-letni traktor (to jak każdy diesel). Przy prędkości powyżej 120km/h przez duże opory stawiane przez karoserię, rozmowa przez wbudowany zestaw bluetooth głośnomówiący jest niemożliwa. Bardzo głośne na autostradach i ekspresówkach, przez co w długich trasach przyprawia o bóle głowy.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogromne. Wymiana przedniej szyby - 3000 w ASO, sprężarka klimatyzacji - 2000, chłodnica klimatyzacji - 1800, klocki hamulcowe i tarcze praktycznie co przegląd do wymiany (auto nie było przeciążane).
3,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że auto (jak na to wyposażenie) jest korzystne cenowo, jednak po okresie gwarancyjnym opłacalność zakupu spada wg mnie do zera. Usterkowość dosyć spora, koszty utrzymania też nie są najniższe
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lakiernicze, niespasowane elementy karoserii, odpadające maty wygłuszające komorę silnika (otwory na spinki się rozerwały po serwisie...)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
3x wymieniany silnik/elementy głowicy, pękające szyby z dolnych narożników, usterki systemów klimatyzacji, szybkie zużywanie się układu hamulcowego (tarcze są śmiesznie małe).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TDCi 120KM 88kW
[l/100km]