Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Transit Connect II Kombi

Bartek.K.W., ponad rok temu
Silnik 1.5 TDCi 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Transit Connect II Kombi 1.5 TDCi 100KM 74kW 2014-2020 - Oceń swoje auto
2,29
40% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Układ hamulcowy
2,0
Całokształt
Jednostka z rodzaju tych mniej udanych, dużo rzeczy niedopracowanych lub awaryjnych, może w kolejnych rocznikach lub generacjach coś poprawiono. Przy mocnej eksploatacji krótka żywotność. Samochód planowany chyba jako samochód roboczy, ale słabo spisuje się w tej roli. Jest dość duży, ale brak mu mocy i wytrzymałości. Może jako samochód rodzinny poradzi sobie lepiej. Nie aa bardzo nadaje się w długie trasy z uwagi na słaby zasięg. Duże spalanie i mały bak, czyli około 10l/100km i 40l baku, daje zasie maksymalnie do 400 km, w praktyce trzeba tankować prędzej. Jest tez mało wygodny i dość głośny przy większych prędkościach. W jeździe miejskiej jest trochę lepiej, ale bez szału, bardzo mało dynamiczny i słabo się manewruje.
Wrażenia
1,0
Silnik
Zbyt mało koni do tak dużej jednostki. bardzo się męczy przy cięższych wyzwaniach. Stąd pewnie taka awaryjność i wysokie spalanie. Ale w końcu to samochód typowo do pracy.
2,0
Skrzynia biegów
Fabryczny problem ze skrzynią biegów. biegi nie chcą wchodzić. Producent twierdzi że to cecha tego modelu i nie podlega gwarancji.
2,0
Układ jezdny
Bardzo słaby promień skrętu, ciężko manewrować w mieście i na parkingu. Na trasie bardzo głośne, słabo trzyma się drogi, bardzo wrażliwy na podmuch wiatru.
3,0
Karoseria
Poziom porównywalny z innymi autami, czyli bardzo słaba, ale sama nie odpada, trochę gdzie niegdzie gnije, dość cienka blacha i lakier. To niestety chyba najmocniejsza strona tego samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dość przyzwoita.
2,0
Ergonomia
Wiele rzeczy bardzo źle przemyślanych. Nie wiem skąd to się bierze, podejrzewam że wiele takich samych części trafia do rożnych modeli i standaryzacja sprawia że są do niczego. Np. zasłonki przeciw słoneczne, nic nie zasłaniają, a dodatkowo dziwne wycięcia po bokach, które niczemu nie służą, sprawiają że jak już nawet coś zasłoni to i tak wpada tędy światło.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo przeciętnie, typowa środkowa półka. Działa bo dział, jest bo jest. W zakresie od 1-3 praktycznie nic nie wieje, na 4 wieje mocno. chłodzi i ogrzewa dobrze, działa dość szybko.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele bardzo niewygodne. Zaprojektowane odwrotnie ze sztuka prawidłowego kształtu. Zwracam na to uwagę bo mam problemy z kręgosłupem. Na dłuższe wyjazdy bardzo meczące. mimo bardzo dużych gabarytów. 3 osoby z tyłu bardzo muszą się zciskać.
2,0
Wyciszenie
Ogólnie głośne auto, raczej słabo wyciszone. Do 100 km/h znośne, powyżej jest już bardzo głośno. Przy 140km/h, (o ile uda się w ogóle do takiej prędkości rozpędzić ten samochód) trzeba dosłownie do siebie krzyczeć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części stosunkowo tanie, ale samochód bardzo awaryjny. Dużo napraw sprawia że koszty nie są małe. W dodatku bardzo często poważne awarie, u mnie wymiana silnika, bardzo drogo. wiadomo że to nie auto klasy premium gdzie dużo drobniejsze awarie sporo kosztują, jednak moim zdaniem wpływa to negatywnie na ekonomiczność tego auta. Druga sprawa to spalanie. Jest moim zdaniem za wysokie, co też negatywnie wpływa na ekonomiczność jako całość.
3,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem samochód podobny do aut w swojej klasie, z jakimiś różnicami w pewnych zakresach. Choć jako całość na tle innych moim zdaniem wypada gorzej od konkurencji. Mam w tym zakresie doświadczenie, ponieważ jeździłem i jeżdżę rożnymi modelami, różnych producentów w podobnej klasie.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód bardzo awaryjny. Przy serwisach i nie tylko zawsze się coś znajdzie. U mnie częste problemy z hamulcami, co trochę się zaciskają i nie chcą pościć. Całe zestawy były wymieniane ale problem wraca. W zawieszeniu też co trochę coś do wymiany, jak by to podsumować to już dwa razy całe wymienione.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W przypadku poważnych awarii u mnie silnik do wymiany. Ze skrzynią też nie jest najlepiej i wiem że może paść lada chwila. Sprężarka od klimy po wymianie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TDCi 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Transit Connect II Kombi