Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Transit Connect I Van LWB

Szybki, 10 lat temu
Silnik 1.8 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Transit Connect I Van LWB 1.8 Duratorq TDCi 90KM 66kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,38
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie auta jest rewelacyjne . Układ hamulcowy tarczowy jest świetny. Karoseria czyli nadwozie jest zdecydowanie bardziej praktyczne niż Berlingo PSA i to bez znaczenia czy mówimy o starej czy nowej wersji.
4,0
Całokształt
Spodziewałem się że jest to typowo robocze auto toporne i o ciosane ale powiem jedno kształt auta nie jednego może wprowadzić w błąd. Z fordem typowym Transitem niema nic wspólnego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik między 1600 a 1900 na 1 oraz drugim biegu jest dziura ale dalej jet zdecydowanie bardziej dynamiczny i elastyczny niż PSA 1,6HDI 90KM
5,0
Skrzynia biegów
Wcześniej posiadałem Citroena Berlingo to tam była tragedia ze skrzynią biegów zwykły tragiczny mieszalnik. Tutaj w fordzie wiem co wybieram i co mam.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest rewelacyjny ja uważam że jest to podwyższony Fokus MK2 Czy jedziemy z ładunkiem czy beż jedzie się równie bezpiecznie. W berlingo jak załadowałem 300 kg to auto mi całe pływało a prędkości powyżej 90 km było wyczynem kaskadera. Tutaj w Connect mamy zawieszenie resor stabilny i trwały i odporny na obciążenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest sztywny ale przyjemny w prowadzeniu przy wirażach i co najważniejsze jedzie jak po sznurku
4,0
Ergonomia
Zdecydowanie lepsza niż w Citroen Berlingo. Przyznam się że na VW Caddy na pewno bym się nie zamienił. Wsiadanie i wysiadanie jest zdecydowanie wygodniejsze niż w pozostałych. Fakt w nowym Berlingo po 2008r wnętrze jest pluszakowe i jeszcze bardziej osobowe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Hmmm posiadam tylko siatkę zamiast ściany grodziowej i trudno określić jak jest z ogrzewaniem fakt że jest trochę lepiej niż w PSA.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dużo niema ryzyka że będziemy się potykać lub ocierać bo niema szans może jak zasiądą dwie wielkie osoby o wadze 150 kg. Pierwszy raz irytowała mnie podłoga pod stopami że jest po skosie i że będzie niebezpieczna przy wsiadaniu. Mając oryginalne dywaniki jest OK
5,0
Wyciszenie
Mimo że nie mam ściany grodziowej to i tak jest w miarę cicho. Dużo daje gumowa wykładzina i dodatkowe dywaniki gumowe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmmm trochę się rozczarowałem fakt że pierwszy tydzień jeździłem dość dynamicznie i spalanie wyszło 7,3. Po zatankowaniu do pełna spalanie spadło mi do 7,0. Jak się zachowa na trasie nie mówię o wertepach ale o autostradzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupno nowego za 67 tyś jest sporo ale udało mi się kupić roczne z małym przebiegiem więc nie jest źle. Porównując z Berlingo 2007 jest wyższa jakość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak ocen bo dopiero zrobiłem 900km
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie brak oby ta dalej

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Transit Connect I Van LWB 1.8 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Transit Connect I Van LWB