Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Tourneo Connect II Standard

Remik, 5 lat temu
Silnik 1.0 Ecoboost 100KM 74kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 63 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Tourneo Connect II Standard 1.0 Ecoboost 100KM 74kW 2013-2018 - Oceń swoje auto
4,29
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto spełnia moje oczekiwania i potrzeby. Myślałem, że będę go używał tylko do miasta i pracy a śmiało może robić za auto rodzinne. Silnik mimo małej pojemności i 3 cylindrach daje sobie dobrze radę, nie jest głośny, nie telepie autem. Jako posiadacz również auta z drugiego bieguna wielkości silnika uważam, że nie jest źle. Jedynie liczyłem na bardziej spektakularne wyniki spalania paliwa. Moim zdaniem, jak na wielkość silnika spala trochę za dużo. A już katalogowe wartości to jakaś kpina. I to jest w zasadzie jedyny minus, za który odejmuje gwiazdkę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeżeli chodzi o dynamikę to jest zadziwiająco dobrze. Może od 0 szału nie ma ale później jest już tylko lepiej. W trasie może czasami brakować trochę mocy ale jak wiemy czym dysponujemy i na co możemy sobie pozwolić to naprawdę daje radę. No zawsze można zrobić chipa na 140.
5,0
Skrzynia biegów
Zmienia płynnie i gładko. 6 biegów. Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Super. Jak na takie auto prowadzi się pewnie. To przecież Ford
3,0
Karoseria
Spasowanie pozostawia wiele do życzenia. Tu odstaje, tam nie równo. Nie wiem jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym bo za młode auto jeszcze.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Ogólnie ok. Ale tylna kanapa dzielona na dwa w stosunku 1 do 2 nie jest dobrym rozwiązaniem. Ta większa część waży sporo. Jeżeli ktoś często będzie wyciągać tylne siedzenia to się nagimnastykuje. Kobieta może sobie nie poradzić. Rozwiązanie to szukać modelu z kanapą dzieloną na trzy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam ręczną klimatyzację i coś mi się zdaje, że latem z tyłu auta może być słabo. W drugim aucie (Chrysler 300c) jest o niebo lepiej. Może w wersji z klimatronikiem jest lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie i dużo miejsca i z przodu i z tyłu. Uwaga tylko taka, że w tej wersji (krótka) wejście do tyłu jest mniej wygodne od Granda.
4,0
Wyciszenie
To praktycznie blacha plus plastik ale jest ok. Nie ma tragedii. Niczym chyba nie odstaje od reszty segmentu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie takie spalanie to nic. Biorąc pod uwagę, że moje drugie auto to HEMI. Ale z drugiej strony 3 cylindry, litr pojemności... 1,5 ecoboost miałby podobne wyniki "w realu", a tam jedno że i 4 cylindry i 160 KM. Więc tak sobie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałem 40 tys. za 4 letnie auto z przebiegiem 55 tys. km. Rozsądna cena za mimo wszystko fajny wózek, który służy i do pracy i jako rodzinne autko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W oryginalnym filtrze oleju pojawiła się dziurka, przez którą wyciekał olej. Jeszcze trochę i by pękł i narobiłby bigosu. Blaszka cienka jak bibuła. Kupić lepszy zamiennik
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic. Oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 Ecoboost 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Tourneo Connect II Standard