Jeśli ktoś szuka dużego rodzinnego auta w dobrej cenie to może kupić Tourneo. Musi jednak liczyć się z tym iż ten samochód to VAN roboczy, plastikowy w środku z małą ilością schowków. Jednak jest o wiele tańszy od S-maxa lub konkurencji. Jeśli ktoś szuka właśnie takiego samochodu to spokojnie mogę polecić, ale alecam dopłacić za kilak bajerów typu: czujniki parkowania, kamera cofania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trochę za słaby jak na gabaryty samochodu. Wersja amerykańska 2,4 benzyna jest prawdopodobnie o wiele lepsza.
Mechanicznie silnik bezawaryjny i oprócz małej mocy nie mam do niego zastrzeżeń.
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat, działa szybko i sprawnie. Jestem z niego bardzo zadowolony i polecam.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze. Jestem tym pozytywnie zaskoczony.
Mam wrażenie iż prowadzi się jak focus.
Komfort
3,0
Widoczność
Jeżdżę autem rok i ciągle mam problem ze znalezieniem dobrej i wygodnej pozycji za kierownicą. Na tylnych siedzeniach nie jest wygodnie. Na długie trasy jest przeciętnie.
4,0
Ergonomia
Mało schowków. Ustawienie przełączników Ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag ,chłodzi i grzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest duże. Miejsca jest bardzo dużo. Nie mam się do czego przyczepić.
2,0
Wyciszenie
Bardzo głośno. Przy prędkościach autostradowych nie da się rozmawiać przez zestaw głośnomówiący (fabryczny).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie z 65 000 km wynosi 7 litrów /100km. Przy prędkościach autostradowych auto spala ok 12 litów - Dużo.
5,0
Stosunek jakość/cena
W stosunku do konkurencji auto jest relatywnie tanie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna awaria dotyczyła wycieku oleju ze skrzyni biegów - usunięto na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TDCi 120KM 88kW
[l/100km]