Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Thunderbird VIII

WRRAF, 6 miesięcy temu
Silnik 5.0 130KM 96kW
Rok produkcji 1980
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Thunderbird VIII 5.0 130KM 96kW 1980-1982 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : całokształt
5,0
Całokształt
Trzeba zrozumieć ten typ motoryzacji - prostota konstrukcji, przepych wyposażenia a szczególności ideę posiadania takiego samochodu, bo nie jest to auto dla szerokiego odbiorcy w Europie. Trzeba mieć serce do klasyka i kasę na jego utrzymanie lub posiadać dal samego "miacia" i "jakoś tam to będzie". Sam model jest już zauważalnie mniejszy od poprzedników w wersji V czy VI z przed 80' roku. Twórcy nadali mu bardziej "nowoczesne" kształty jak na lata osiemdziesiąte przystało w zarysie prostokątów ale środek jeszcze pozostał taki sam jak w latach siedemdziesiątych - wygodny z pełną mechaniką serowania lusterek bocznych przez cegiełka i elektryką drzwi, szyb i co się tam da. Do komfortu zaliczamy również klimatyzację i szereg podświetleń czy na zewnątrz czy wewnątrz auta. Miejsca dla kierowcy i pasażera jest dość o tyle że od biedy z przodu mogą jechać 3 osoby jak to drzewiej w amerykanach bywało ( choć ma tylko 2 pasy ). Zawieszenie... hmmm.... po prostu płynie niczym ekskluzywny okręt po Santa Monica i Ocean Ave, jak byś miał najlepsze sprężyny bonellowe ze swojego ulubionego tapczanu. No i ten nie wysilony silnik V8 ze swoimi 130 Mustangami pod maską! Silnik który nigdzie się nie śpieszy, pomrukuje dziarsko i jak trzeba ryknie z odrobiną sarkazmu czy lekkiej dezaprobaty przy gwałtowniejszym traktowaniu ale ochoczo wyrywny jak na małego small bock'a. Choć wiemy że on już się nie musi ścigać po Downtown w GTA czy innej Mafii ;) innymi słowy poezja i chillout.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to mocarz (dlatego 4 gwiazdki) i już nie będzie, nawet zmiana dolotu i kolektorów z gaźnikami zapewne nie wiele pomoże a spalenie wzrośnie, więc nie walczę z tym - jest jak jest i jest dobrze. Za to bardzo bez awaryjna jednostka i bardzo prosta choć już wchodzi tam ekologia - z którą można sobie bezproblemowo poradzić ;)
4,0
Skrzynia biegów
Bez szaleństw - 3 biegowy, raczej z zamysłem na ekstremalnie komfortowy automat. I tu też nadmienię bez fanaberii sprawdzona konstrukcja i nic skomplikowanego.
5,0
Układ jezdny
jak w przedmowie - wszystko skompensowane pod jednym stwierdzeniem komfort dla użytkownika ale bez przesadnych udziwnień.
5,0
Karoseria
po 45 latach brak rdzy, lakier do odświeżenia i tyle z zabiegów upiększających. sztywna i kanciasta!
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w ameryce - do przodu i heja, co pozostawiasz za sobą jest nie ważne! Mimo gabarytów statku jest super!
5,0
Ergonomia
5 gwiazdek - ameryka!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa i to bez klimy jest też ok w cieple dni - szok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja w szoferce ciężarówki tylko nisko się siedzi ;)
4,0
Wyciszenie
Komfort - nic dodać nic ująć
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli masz smykałkę do dłubania i drobnych napraw i szukania detali to niewiele cię zaskoczy a i w kieszeni zostaje. Jest spoko, choć niektóre części już są drogie ale można sobie radzić i kupić co nieco za Wielką Wodą i już.
5,0
Stosunek jakość/cena
dla mnie bomba
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobnostki z racji wieku -nic poważnego
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic grubego - jest OK

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.0 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Thunderbird VIII