Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Tempo II

ergo@provider.pl, 24 lat temu
Silnik 2.3 99KM 73kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 300 tys. km
Ford Tempo II 2.3 99KM 73kW 1987-1995 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Solidne, mocne auto (zwłaszcza tylny zderzak), wygodna obsługa, już nie najdroższe części (mogę doradzić gdzie kupować)
Wrażenia
4,0
Silnik
dość duży użyteczny zakres obrotów ograniczony elektronicznie ze wzgl. na automatyczną 3 -biegową skrzynię
4,0
Skrzynia biegów
prosta, odporna, ale tylko 3 biegi(w tym kick down) - bardzo dobra na miasto (na 1.do 50km/h, na 2. do 100km/h), brakuje overdrive na szosę
3,0
Układ jezdny
napęd przód, podatny na poprzeczne nachylenie szosy, ale ze względu na dużą masę auta bardzo dobrze trzyma kierunek na nierównościach i kałużach
Komfort
5,0
Widoczność
trzeba pamiętać na początku, że wiele aut amerykańskich ma znacznie bardziej wysunięte zderzaki
4,0
Ergonomia
niezbyt rozsądnie umieszczony włącznik świateł awaryjnych - pod kolumną kierownicy, ale za to elektrycznie otwierany wlew paliwa i bagażnik
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja prosta, ale solidna i sprawna, lekko niedogrzany zimą, ale nie jest to męczące
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
auto pięciomiejscowe, ale wygodna jazda raczej dla 4 osób, z reguły brak pasów bezpieczeństwa z tyłu, za to przód automatyczny
2,0
Wyciszenie
dość głośny na szosie, ze względu na brak overdrive
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa jak w Polonezie, ale moc i pojemność większa, wymaga lepszych olei (min.10W40, zimą raczej 5W40)
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo tanie auto przy dość dużym komforcie, ale brak ABS-u i poduszek. Dobry silnik prawie nie reagujący nawet na pełne na obciążenie auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zbyt szybkie zużycie końcówek drążków w mieście (dość ciężki przód auta), po 150tys.km zaczęły skrzypieć zawiasy
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak w wielu autach amerykańskich i niektórych japońskich rozgrzane tarcze hamulcowe odkształcają się trwale po wjechaniu w kałuże powodując wibracje przy umiarkowanym hamowaniu. Po przetoczeniu zjawisko powraca po ok. 30 000km.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Tempo II