Pominięto tu bezpieczeństwo, a właśnie dlatego mam teraz 2-go Taurusa SHO bo 1-szy uchronił mnie i żone od śmierci lub kalectwa przy czołowo-bocznej konfrontacji z TIRem+przyczepa. Odbyło się to przy 100 km/h (!!!). Wyszliśmy bez szwanku! Bardzo twarda i mocna i duża konstrukcja, a pod maską ciężko włożyć rękę - to procentuje gdy chodzi o życie.
Bardzo dobre osiągi przy dużych gabarytach i relatywnie małym spalaniu oraz full wypas czynią, że auto daje dużo radości w różnych okolicznościach (a zjeżdziłem nim całą niemal Europę)
Wrażenia
5,0
Silnik
SILNIK SHO (Super High Output - 223KM) produkcji YAMAHA ze zmienną długością dolotów. Rewelacyjny i niezawodny nawet po 328 tyś. km. Od 0-100 w 6.9s Vmax=225km/h. Dzięki zmiennym dolotom płaski wykres momentu obrotowego co odbija się super elastycznością i ekonomią (na noższych obrotach czyli 1-szym dolocie) jak i super przyspieszeniem przy ostrym wdepie (2-gi dolot). Pomimo opinii o tzw. wyżyłowanym silniku trzyma sie dobrze i nie ma zamiaru paść (w silniku poza olejem i filtrami jeszcze NIC nie wymieniłem).
4,0
Skrzynia biegów
Mazdowska produkcja dobrze dobrana do silnika.
4,0
Układ jezdny
Dobry na autostrady ale w naszych dziurawych warunkach nieźle cierpi na dziurach (dość twardy).
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Jak na moje gabaryty (172cm) wręcz ideał. pełna elektryczna regulacja foteli + pompowanie pod plecami + pompowanie boków do sportowej jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje jak suszarka 2000W, a klimatronic daje szron, nie to co większość dzisiejszych autek śr. klasy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na pojemność 3.0 oczywiście. Mój rekord to 6.4l/100km na trasie, a drugi to 12.6l/100km zimą w mieście z częstymi przystankami i sprawdzaniem przyspieszenia (zaraz po kupnie)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 223KM 164kW
[l/100km]