Rewelacyjny samochod z bardzo bogatym wyposazeniem, swietnym silnikiem za bardzo niska cene - 1000 USD za takie auto to grosze. Od 2 lat przebywam w Chicago, jezdze Taurusem GL w wersji combi i powiem ze chyba trudno bedzie mi sie z nim rozstac- chyba sprowadze go do Polski!;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
3 litry V6 i 140 koni- czego mozna wiecej oczekiwac?! Przy rozsadnej eksploatacji jednostka nie do zdarcia!;-) Rewelacyjne osiagi, jak na 5 metrowe combi jest to naprawde samochod pozwalajacy na dynamiczna jazde.
5,0
Skrzynia biegów
Wzorowa! Nawet nie wiem kiedy zmienia biegi;-) Wybor przelozenia dzwignia przy kierownicy, bardzo wygodnie. W Polsce nasluchalem sie wiele zlego nt. automatow jednak po przejsciu z biegowki na Taurusa jestem na prawde baaaaaardzo pozytywnie zaskoczony.
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy, doskonale tlumi nierownosci, nie za miekki ani nie za twardy, po prostu "plynie" po drodze. Hamulce wzorowe, reczny zaciagany malym pedalem pod tablica rozdzielcza, po przebiegu okolo 127 tys. mil! wymiany wymagaly tarcze, koszt okolo 200$.
Komfort
5,0
Widoczność
W wersji combi widocznosc wzorowa!
4,0
Ergonomia
Przelaczniki bardzo latwo dostepne a przy tym bardzo przyjemny design tablicy rozdzielczej modelu z lat ´89-91. Oczywiscie wszystko sterowane elektrycznie. Troche dokuczliwy jest brak obrotomierza... w aucie tej klasy. Mozna tez miec zastrzezenia do nieco tandetnie spasowanych plastikow, trzeszczacych podczas jazdy czy np. do bardzo lamliwych fabrycznych kolpakow ale naprawde nie zaklocaja one ogolnej przyjemnosci z jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mozna troche narzekac na parujace szyby, jednak nie widzialem jak dotad auta z tak doskonalym ogrzewaniem! Przy rozgrzanym silniku juz po minucie po wlaczeniu ogrzewania mozna zaczac sie rozbierac z goraca;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod dostatkiem - z przodu, z tylu, na nogi, na lokcie, na glowe... z przodu bardzo wygodne, elektrycznie regulowane fotele z podlokietnikami. Tapicerka z czerwonego weluru. Komfortem zdecydowanie przewyzsza Audi 100 czy jakiekolwiek europejskie auto wyzszej klasy. No a bagaznik w kombi to po prostu karawan;-)
5,0
Wyciszenie
Naprawde znakomite!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Te auta kosztuja teraz smieszne pieniadze. Spalanie. No coz ma to swoj "maly silniczek" wiec i spalania nie nalezy sie spodziewac na poziomie 6 litrow;-) Jednak w zamian odwdziecza sie naprawde dobra dynamika i kultura pracy. Cale szczescie ze ceny benzyny w stanach sa za galon;-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za grosze mozna miec fure przy której bledna o dekade mlodsze europejczyki. W stanach jest to w porownaniu z japonczykami jeden z tanszych samochodow uzywanych. Ze wzgledu na duza podatnosc na korozje niestety jest to samochod niedoceniany i masowo zasilajacy junkyardy. Jednak wiekszosc z tych zlomowanych Taurusow ma przebiegi rzedu 300-400 tys. mil!!! Goraco polecam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalila sie zarowka w tylnej lampie, reszta napraw to wlasciwie przebita opona, wymiany oleju i czesci eksploatacyjne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawiódl, i zawsze dojechal do celu. Nowsze modele po ´92 roku byly mniej podatne na korozje ale mialy za to nieco brzydszy wystroj wnetrza z airbagiem dla pasazera...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.8 V6 141KM 104kW
[l/100km]