Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Taunus II Sedan

Tauniak_Goral, 17 lat temu
Silnik 2.3 107KM 79kW
Rok produkcji 1979
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Taunus II Sedan 2.3 107KM 79kW 1976-1979 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik to cos tak, jakbysmy organy koscielne wrzucili pod maske.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja wszechobecna. Zalecam porzadny remont jesli tylko cos wyskakuje.
Układ elektryczny : Malo odporny na wilgoc i pore zimowa uklad elektryczny.
Układ hamulcowy : Ile razy by cos nie robic to w hamulcach co jakis tam czas zawsze cos trzeba bedzie poprawic. Zapiekanie sie itd. glownie.
4,0
Całokształt
Auto dla fanatyka! Chcesz remontowac to licz sie z tym, ze bedziesz musial zrobic CALE AUTO zeby sie nim w pelni cieszyc. Nie ma rozwiazan polowicznych, bo zawsze cos obok wyskoczy. amochod z dusza, silnik super. Jazda i wrazenia takie, ze nie mozna za nie zaplacic karta (jakiejs tam firmy), za Taunusa jednak mozesz zaplacic;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik swietny, pracuje po prostu rewelacyjnie-w koncu V6. Duza pojemnosc daje mu niezla elastycznosc. Moc moze nie poraza ale potrafi zaniepokoic kogos w nowszym aucie, kiedy jest wyprzedzany takim dziadkiem, ktory milo dudni. Olej bierze, czy jest dobrze, czy zle uszczelniony-zawsze:) To juz klasyk i nieraz widac, ze mu czegos ubywa itd. No ale to ma swoj urok jesli nie jest to jedyne auto w domu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow poprawna. Bez rewelacji i szczegolnych utrudnien.
3,0
Układ jezdny
Nie prowadzi sie absolutnie jak dzisiejsze auta. Jest w tym cos magicznego, z innej epoki ale trzeba wiedziec jedno. Tym autem jezdzi sie tak, jak wskazuje jego licznik przebytych kilometrow i rok produkcji:) Trzyma sie niezle, w zimie trzeba zaladowac ciezar jakis do bagaznika zeby pod gore podjechac. Komfort OK, uklad kierowniczy precyzyjny-mam akurat w dobrym stanie, wiec nie wiem jak jest z luzami itd. Hamulce daja rade spokojnie...tylko, ze to tez nie XXI wiek:)
Komfort
5,0
Widoczność
Wdiocznosc we wszystkich kierunkach super:) Dobrze, ze za to mozna dac najwyzsza note.
5,0
Ergonomia
Nic w nim specjalnie nie ma, wiec nie ma czego szukac i ze wszystkim mozna sobie poradzic.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z tym to juz tak roznie bywa. Latem chlodzi, zima grzeje. Czasami dobrze, czasami jakby chcial a nie mogl.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejce OK z tylu troche mniej.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest oczywiscie gorsze niz w nowych autach ale nie jest jakos bardzo zle. Cos na pozimie poloneza;) Za to silnik rekompensuje wszyskie nieprzyjemne odglosy. Dobrze jest zamontowac radio jesli komus przeszkadzaja odglosy starego auta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa to takie jak dzisiaj dostawcze auta i ciezarowki maja;) Ceny przegladow i napraw to nie podaje. Nie jezdze z nim do ASO raczej. Ceny czesci sa takie jak uda Ci sie zalatwic na gieldzie, w internecie lub zrobic samemu. Mozna troche tego znalezc w Niemczech. Naprawy no to jak w kazdym starym aucie-kosztuja tyle co znajomosci z mechanikiem pozwalaja. Jak umiesz sam to pikus, jak masz znajomego to za grosze. Jak jedziesz do profesjonalistow to znajda 100 rzeczy do wymiany i krzykna tyle, ze auto nie jest tyle warte. Kogos stac na utrzymanie takiego auta w dobrym stanie to bedzie go stac na paliwo. Jednak jak ktos ma echo w portfelu to gaz mu uratuje ta reszte drobniakow. Tylko nie wiem czy nie szkoda Taunusa na to.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za grosze mozna kupic Tauniego i dostajesz jakosc nowego stopnia. Elementy przecietne lub slabe w Twoich oczach urosna do dobrych lub bardzo dobrych. Mozna sie zakochac jak ktos lubi takie auta i wtedy jakosc ucieka gdzies tam- taka slepa milosc troche.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stare to sa dobre: wino i skrzypce. Zawodnosc zabytkowego auta to akurat odmienna kwestia. Znam akurat stare mercedesy czy volvo, ktore jezdza i jezdza i nie sa im straszne liczby wyswietlane na liczniku przebiegu km oraz data "urodzenia" ale poza niegdys luksusowymi autami nie ma chyba starych aut, ktore sa niezawodne lub malo zawodne. Drobiazgi w tym aucie to raczej na okraglo, ale jest ich coraz mniej. To na zasadzie takiej, ze jak cos naprawisz to cos innego wyskoczy...ale w koncu dochodzi sie do momentu kiedy auto staje sie w miare sprawne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie mialem takiego problemu, ktory sklonil by mnie do sprzedania, zlomowania itd. Zawsze jak jechalem gdzies to dojezdzalem. Czasami cos trzeba bylo pogrzebac, czasami trzeba bylo poprawic i wysuszyc elektryke jak padalo itd.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 107KM 79kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Taunus II Sedan