Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Sierra II Sedan

Tomasz, 9 lat temu
Silnik 1.8 TD 75KM 55kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 605 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Sierra II Sedan 1.8 TD 75KM 55kW 1988-1993 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Kupiłem już gnijące więc co tu się dziwić...
Przeniesienie napędu : Drobne bicie przy tylnym dyferencjale
4,0
Całokształt
Duże i komfortowe auto, przyjemne w jeżdzie i ogólnie za te pieniądze to potwór :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ENDURA-DE to chyba najekonomiczniejszy silnik z jakim się spotkałem. Jak na 22letnia jednostke (przy nie wymienianej trubinie) pracował naprawdę cudnie. Spalanie było wręcz śmieszne, a silnik super elastyczny. (od 1800-4500obr/min praktycznie caly czas ciagnal jak szalony na ta moc) Pomimo wady fabrycznej gdzie jeden tłok się przegrzewa, nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych w tej jendostce.
5,0
Skrzynia biegów
Genialna skrzynia biegów, żadnych problemów, żadnych luzów. Każda zmiana biegu pewna, elegancko wyczuwalna. Jedyny drobny mankament, to szybkie redukcje które niezbyt jej odpowiadały, czego w sumie nie można uznać za wadę gdyż sprzyja to jej żywotności.
5,0
Układ jezdny
Świetny układ jezdny. Pomimo wspomagania bez problemu można było wyczuć samochód, a prowadzenie jest po prostu bajeczne. Przy wspomaganiu odkąd go kupiłem nie ubyło ani 1ml oleju.
Komfort
4,0
Widoczność
Poza słupkami wspierającymi dach widoczność jest rewelacyjna, jednakże w niektórych sytuacjach jest to troche denerwujące.
5,0
Ergonomia
Wszystko we właściwym miejscu pod ręką. Praktycznie po miesiacu jazdy mozna robic w aucie wszystko nie odrywając wzroku od dorgi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze względu na pojemność jednostki potrzeba trochę czasu, żeby silnik się zagrzał. Natomiast po zagrzaniu nawet przy -20*C mozna jezdzić w koszulce. :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest tyle ze mając 5 osób w aucie można spokojnie urządzać imprezę i nikt nie będzie narzekał, że mu ciasno. No chyba ze mówimy o zawodnikach sumo... :-)
3,0
Wyciszenie
O ile silnika jest dobrze odizolowany od budy, o tyle przy przestarzałych gumach od przeniesinia napędu i zawieszenia jest troche glosno w srodku, ale nie jest zle ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jazdy tym samochodem są wręcz śmeszne. Przy dość zużytym silniku, niestety nie mam pojęcia ile kilometrów miał [*] zrobione, gdyz za mojej kadencji licznik się przekręcił a liczy tylko do 100 000km. Osobiście obstawiał bym przebieg na 500-700kkm. Brak jakichkolwiek remontów. A przy dobrej robie (nie mowie o tej z orlenu, bo tej potrafił zjeść i 8l/100km) nie było możliwości spalić nim więcej jak 6l/100km. Naprawde świetny i elastyczny silnik, który lubi być kręcony 2500-4000obr/min. Gdy go kupiłem silnik być dość zamulony i początkowo przy >3000obr/min palił jakies 8l i niezbyt chętnie się zbierał. Po jakimś czasie w sumie obroty silnika nijak nie wpływały na spalanie. Czy 1800 czy 3500 i tak palił tyle samo. Generalnie Endura-DE rlz!
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma lepszego auta za ta cene. 1200pln za auto którym jeździłem 3 lata i gdyby nie pewien wypadek jeździł bym i dłużej w sumie bez wkładu własnego...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek mogę wymienić sypiące się gałki od układu skrętnego, jednakże ich cena
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Biorąc pod uwagę brak jakichkolwiek poważnych usterek w tym samochodzie, jedyna rzecz jaką mogę wymienić to branie oleju. Ale to raczej wina zaniedbanej turbiny niż jednostki napędowej.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Sierra II Sedan