Karoseria
: Kupiłem już gnijące więc co tu się dziwić...
Przeniesienie napędu
: Drobne bicie przy tylnym dyferencjale
4,0
Całokształt
Duże i komfortowe auto, przyjemne w jeżdzie i ogólnie za te pieniądze to potwór :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ENDURA-DE to chyba najekonomiczniejszy silnik z jakim się spotkałem. Jak na 22letnia jednostke (przy nie wymienianej trubinie) pracował naprawdę cudnie. Spalanie było wręcz śmieszne, a silnik super elastyczny. (od 1800-4500obr/min praktycznie caly czas ciagnal jak szalony na ta moc)
Pomimo wady fabrycznej gdzie jeden tłok się przegrzewa, nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych w tej jendostce.
5,0
Skrzynia biegów
Genialna skrzynia biegów, żadnych problemów, żadnych luzów. Każda zmiana biegu pewna, elegancko wyczuwalna. Jedyny drobny mankament, to szybkie redukcje które niezbyt jej odpowiadały, czego w sumie nie można uznać za wadę gdyż sprzyja to jej żywotności.
5,0
Układ jezdny
Świetny układ jezdny. Pomimo wspomagania bez problemu można było wyczuć samochód, a prowadzenie jest po prostu bajeczne. Przy wspomaganiu odkąd go kupiłem nie ubyło ani 1ml oleju.
Komfort
4,0
Widoczność
Poza słupkami wspierającymi dach widoczność jest rewelacyjna, jednakże w niektórych sytuacjach jest to troche denerwujące.
5,0
Ergonomia
Wszystko we właściwym miejscu pod ręką. Praktycznie po miesiacu jazdy mozna robic w aucie wszystko nie odrywając wzroku od dorgi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze względu na pojemność jednostki potrzeba trochę czasu, żeby silnik się zagrzał. Natomiast po zagrzaniu nawet przy -20*C mozna jezdzić w koszulce. :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest tyle ze mając 5 osób w aucie można spokojnie urządzać imprezę i nikt nie będzie narzekał, że mu ciasno. No chyba ze mówimy o zawodnikach sumo... :-)
3,0
Wyciszenie
O ile silnika jest dobrze odizolowany od budy, o tyle przy przestarzałych gumach od przeniesinia napędu i zawieszenia jest troche glosno w srodku, ale nie jest zle ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jazdy tym samochodem są wręcz śmeszne. Przy dość zużytym silniku, niestety nie mam pojęcia ile kilometrów miał [*] zrobione, gdyz za mojej kadencji licznik się przekręcił a liczy tylko do 100 000km. Osobiście obstawiał bym przebieg na 500-700kkm. Brak jakichkolwiek remontów. A przy dobrej robie (nie mowie o tej z orlenu, bo tej potrafił zjeść i 8l/100km) nie było możliwości spalić nim więcej jak 6l/100km. Naprawde świetny i elastyczny silnik, który lubi być kręcony 2500-4000obr/min.
Gdy go kupiłem silnik być dość zamulony i początkowo przy >3000obr/min palił jakies 8l i niezbyt chętnie się zbierał. Po jakimś czasie w sumie obroty silnika nijak nie wpływały na spalanie. Czy 1800 czy 3500 i tak palił tyle samo. Generalnie Endura-DE rlz!
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma lepszego auta za ta cene. 1200pln za auto którym jeździłem 3 lata i gdyby nie pewien wypadek jeździł bym i dłużej w sumie bez wkładu własnego...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek mogę wymienić sypiące się gałki od układu skrętnego, jednakże ich cena
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Biorąc pod uwagę brak jakichkolwiek poważnych usterek w tym samochodzie, jedyna rzecz jaką mogę wymienić to branie oleju. Ale to raczej wina zaniedbanej turbiny niż jednostki napędowej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 75KM 55kW
[l/100km]