Auto, jeśli się o nie zadba odwdzięczy się miłą współpracą. Jeżeli jednak ktoś o tym zapomni to szybko się wyleczy ze ścierki 2,0 DOHC. Ma przyzwoite osiągi (V max uzyskana przeze mnie to 220 km/h, jakbym poprosił to pewno 230 by było, przysp. też niezłe) jak na tak wiekowy samochód. Zużycie paliwa bardzo wzrasta, gdy się jeździ ostro. Nie toleruje każdej instalacji gazowej. Przy niewłaściwej tylko kłopoty. Jednak skomplikowany 16 zaworowy silnik, tylne zawieszenie i kilka innych drobiazgów, potrafi zniechęcić do Sierry.
Wrażenia
4,0
Silnik
pod warunkiem, że o niego dbamy (szczególnie wymiana oleju i filtrów na czas), uwaga na fordowskie zawory, zawsze zaczynają klepać w każdym FORDZIE.
3,0
Skrzynia biegów
ogólnie dobrze, ale na zimno koszmar
4,0
Układ jezdny
dopóki nie ma kontaktu z naszymi drogami
Komfort
5,0
Widoczność
pod tym względem nic do zarzucenia
4,0
Ergonomia
ogólnie może być, ale niektóre rzeczy można by zmienić, kwestia gustu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzeje i chłodzi bardzo dobrze jak na auto bez klimy, jak chyba większość fordów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wszędzie się mieszczę bez kłopotu, duży mastfiff (pies) też
3,0
Wyciszenie
tylko te trzeszczące plastiku i roleta szyberdachu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie ok 10,5 LPG, miasto 12 trasa 9, benzyna trochę lepiej średnie ok. 9
5,0
Stosunek jakość/cena
Pod warunkiem dobrze zachowanego egzemplarza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przewody wys. nap., końcówki drążków, zaprawki na karoserii
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uwaga na łańcuch rozrządu, jak strzeli to koszty!!!!!!