Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Sierra II Sedan

Adam , 12 lat temu
Silnik 2.0 i 120KM 88kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 211 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Sierra II Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1990-1993 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Swietna elastycznosci i ekonomia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niestety pojawia sie rdza.
Układ hamulcowy : Tłoczki na tylnych bębnach nalezy wymieniać.
5,0
Całokształt
Jest to świetne auto. Nigdy lepszego nie miałem i nie bede miał. Nalezy dbać o nie a odwdzieczy się z nawiązką.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny silnik, pozwalajacy jezdzic komfortowo i ekonomicznie. Maksymalny moment obrotowy juz przy 2500rpm pozwala cieszyc się jazdą i mocą od najniższych obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mogłaby być lepsza, należy uważać na synchronizatory drugiego i trzeciego biegu, jednak jesli ktos potrafi obchodzić się z tą skrzynią to nie będzie miał problemu.
5,0
Układ jezdny
Świetne zawieszenie na nasze polskie drogi! W mojej Sierze posiadam oryginalne amortyzatory i spręzyny, jedynie nalezy pamiętać o wymianie gum na wachaczach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ok, w parkowaniu tyłem pomaga spoiler zamontowany na klapie sedana.
5,0
Ergonomia
Wszystkie zegary czytelne, wszystko proste i intuicyjne, deska skierowana lekko ku kierowcy pozwala na jeszcze bardziej komfortowe użytkowanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W żadnym innym samochodzie, którym sie poruszałem nie spotkałem tak fantastycznego ogrzewania! Jesli nagrzewnica jest w dobrym stanie to powietrze leci gorące. W lato też nie jest najgorzej gdyż zimne powietrze zasysane jest spod samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na tylnej kanapie przy odsunietym na maxa fotelu kierowcy w tył, pasażerowie mają bardzo duzo miejsca. Tylna kanapa jest swietna i z tyłu jedzie się wygodniej niż z przodu. Miejsca więcej niż np. w mercedesie w124.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety mogłobyć lepiej, auto nie jest odpowiednio wyciszone. Ja swój egzemplarz sam wyciszyłem matą dekarską. Tylko wersja GHIA miała lepsze wyciszenie nadwozia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy takim silniku jak 2.0 DOHC średnie spalanie na poziomie 8 litrów jest moim zdaniem swietnym wynikiem. Silnika nie trzeba wysoko kręcic aby jechał tak jak w przypadku japońców, jeździ się naprawde znakomicie, Sierra wazy 1115kg i przy silniku 120 konnym daje to mniej wiecej 1kg/1km ! jest to swietny wynik, dlatego Ford Sierra z silnikiem 2.0 DOHC jest zrywniejszy od niektórych aut z silnikami o wiele bardziej mocnymi. Np. VW Passat b6 z 2.0 TDI 177 koni nie ma szans.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niestety w dzisiejszych czasach cięzko znaleść Sierre w doskonałym stanie, jesli takie egzeplarze pojawiają sie na allegro czy otomoto kosztuja w granicach 10.000 zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często łamią się klamki schowka pasażera.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyną poważną usterką była pęknięta głowica, którą przegrzałem z własnej głupoty. Nic poważniejszego się jeszcze nie wydarzyło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Sierra II Sedan