Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Sierra II Sedan

MrCinu, 15 lat temu
Silnik 2.0 i 120KM 88kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 354 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Sierra II Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1990-1993 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Prędzej całe nadwozie skroduje niż silnik padnie. Naprawdę, na ten przebieg jest w super stanie. Pali za 1-wszym razem, 100 ml oleju od zmiany do zmiany i nie więcej. Jeśli chodzi o moc to jest jej w sam raz. Choć zawsze lepiej jak jest jej większy zapas... ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Brak ocynku = korozja
4,0
Całokształt
No jak na swój wiek (18 lat) to ma u mnie respekt. Trochę kanciaste, ale za to niezawodne. Według mnie 2.0 DOHC to najlepszy motor montowany w Sierrach...
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy bardzo dobra. Nawet po założeniu gazu (sekwencja). Minus za to że robi się głośno w środku przy wyższych obrotach, ale to kwestia gustu...
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dosyć topornie ale precyzyjnie. W końcu to starszy ford ;)
4,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o zawieszenie to nie mam zastrzeżeń. Może nie trzyma tak jak w nowszych autach lub wielowahaczowe, ale jak na pojedyncze wahacze to nie ma co narzekać. Dobrze znosi \"polskie drogi\" ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Tu brak jakichkolwiek zastrzeżeń. Widoczność w przód jak i w tył jest bdb. Lusterka dobrze spełniają swoją funkcję.
4,0
Ergonomia
Wszystko dostępne pod ręką. Jest dużo schowków. Brakuje tylko uchwytu na napoje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie przy większych mrozach (poniżej -10 st. C)nie ma szans na bardzo dobre ogrzewanie. Poza tym to szybko się nagrzewa i jest ciepło :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo nawet z tyłu dla osób dorosłych. Wygodna tylna kanapa, natomiast komfort przednich foteli wypada przeciętnie...
3,0
Wyciszenie
Powyżej 100 km/h zaczyna robić się głośno. Wnętrze jest przeciętnie wyciszone... Nawiew jest też dosyć głośny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnio-wysokie dlatego mógłby palić mniej. Teraz jest LPG, więc problem zniknął. Natomiast jeśli chodzi o ceny części to są śmiesznie tanie... Uszczelniacz zaworu w głowicy jest tańszy od lepszych chipsów w markecie ;) Spalanie LPG to 11-10 miasto, 8-9 średnio, trasa do 8. Plus również za łańcuch rozrządu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko jak za te pieniądze naprawdę warte polecenia, szczególnie dla początkujących. Bo tak nie boli jak się o coś zahaczy czy wypadnie stłuczka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza naprawami wynikającymi z normalniej eksploatacji nic się nie psuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek podzespołów. Jedynie można się przyczepić do jakości blachy. Tu jak się tematu nie przypilnuje to może auto szybko zmienić kolor na rdzawy :D Niestety takie są starsze fordy ;)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Sierra II Sedan