Przeniesienie napędu
: TYLNY NAPĘD !!! Jak człowiek się nauczy jeździć tylno-napędówką nie chce jeździć niczym innym :) oraz oczywiście fordowski silnik 2.0 DOHC EFI
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniała jednostka napędowa!
Auto przyspiesza już od niskich obrotów, nawet przy wysokich przełożeniach nie ma problemu, że "nie ma czym jechać". Poza tym przyzwoicie spala ok. 8 litrów w trasie i ok 9-10 w mieście gdy się nie szaleje.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie nadaje się do szybkiej jazdy - zbyt długie przełożenia, ale w końcu to komfortowy sedan :)
4,0
Układ jezdny
W dobrze zachowanych egzemplarzach bez zarzutu, ale z biegiem czasu pojawiają się luzy i przekładnia lubi ciec.
Komfort
5,0
Widoczność
Wzorowa, można się przyczepić do szerokich tylnych słupków, ale tylko przy wyjeżdżaniu tyłem.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką bez żadnych zbędnych wodotrysków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jazda latem w rozgrzanym aucie to żadna przyjemność, a przy włączonym na full nawiewie nic nie słychać. Na szczęście można otworzyć szyberdach. Mimo wszystko szkoda, że nie ma klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pokażcie, mi współczesny pojazd wielkości Sierry z tak obszernym kabiną i tak wygodną tylną kanapą.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Przy dużych prędkościach - powyżej 140 km/h - słychać tylko szum powietrza, silnik pracuje bardzo kulturalnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dwulitrowy dynamiczny silnik, który niewiele spala i tanie części to na pewno zalety tego auta. Poza tym wiele napraw można dokonać samemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest to auto leciwe, o które trzeba dbać inaczej zaczną się pojawiać różne małe problemy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odkąd jeżdżę swoją Sierką nie miałem ani jednej awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 120KM 88kW
[l/100km]