Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Sierra II Sedan

Sebastian, 18 lat temu
Silnik 2.0 105KM 77kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 246 tys. km
Ford Sierra II Sedan 2.0 105KM 77kW 1987-1993 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
jak już pisałem jeżdże tym samochodem od 6 lat i nie zamierzam go zmieniać, wole zainwestować w naprawe blachy ( progi i nadkola ) niż odkładać pieniądze i szukać przygody z innym autem
Wrażenia
3,0
Silnik
2.0 ohc EFI - jak zwykle problem ze stabilizacją wolnych obrotów ( silnik krokowy ), natomiast jeżeli chodzi o moc, przyśpieszenie i elastyczność żeby to osiągnąc trzeba auto wkręcić pomiędzy 4000 a 4500 obrotów ( wynilka z charakterystyki momentu obrot. ) ale jak już sie to uczyni to zaczyna się rządzić na drodze.
3,0
Skrzynia biegów
jak to w przypadku skrzyni N9 produkowanej do 88 roku słaba synchronizacja
5,0
Układ jezdny
moim zdaniem w bezwypadkowym egzemplarzu ( takim sie poruszam ) odpowiednio utrzymane i ustawione zawieszenie ( zbieżność ) pracuje fenomenalnie co pozwala na pokonanie zakretów z naprawde sporą prędkością ( nieosiągalną dla wielu obecnie produkowanych samochodów )
Komfort
5,0
Widoczność
fotel kierowcy daje spore możliwości odpowiedniego ustawienia co w połączeniu ogólną budową karoserii powduje, że prowadzenie i ogólne manewrowanie samochodem nie przysparza problemów
4,0
Ergonomia
trzeba się przyzwyczaić do kilku nietypowych rozwiązań np. przełączanie świateł z mijania na drogowe itp, natomiast ogólnie jest ok
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
prosty układ przewietrzania wnętrza bez żadnego filtrowania co w przypadku starszego samochodu typu sierra przy minimalnych nieszczelnościach kolektora wydechowego powoduje przedostawania się np. spalin do wnętrza
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń jak na tą klase auta oceniam na b. dużą - porównując ją np. z mondeo ( gdzie moim zdaniem w przednim przedziale jest mniej miejsca ) lub ze skorpio modele po 95r ( klasa wyższa ) gdzie w przednim przedziale jest mniej więcej tyle samo miejsca )
3,0
Wyciszenie
bez rewelacji, natomiast sprawny układ wydechowy + szczelny kolektor wydechowy zapewniają dostateczny komfort, czasami jak to bywa z tylnym napędem odzywa się przekładania główna
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik starej generacji, który pomimo elektornicznego wtrysku, przy pojemnosci 2.0 nie daje mocy jakiej moglibyśmy się spodziewać, natomiast spalanie na trasie przy spokojnej jeździe zamyka się w 8 do 9 l. Miasto - od 13 do .............
5,0
Stosunek jakość/cena
samochód tej marki można kupć od 2 do 4,5 tyś PLN a ponieważ części są stosunkowo niedrogie, dodająć do tego przestrzeń jaką oferuje i komfort jazdy + dynamika ( wyłączając 1,6 i 1.8 ) ocena jak wyżej. Minusem jest spalanie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pozytywne zaskoczenie w porównaniu z innymi dotyczas użytkowanymi samochodami innych marek, nie ma czegoś takiego jak przepalające się wiecznie żarówki, czy sytuacji w której np. wycieraczki albo inny drobazg przestaje działąć bo np. nie ma styku albo nie ma na to w danej chwili ochoty
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
oceniam doskonale - dlaczego ? dlatego ze samochód ma 18 lat i "serwisowany " na bieżąco w ciągu 6 lat eksploatacji jechał na "sznurku" tylko dwa razy

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Sierra II Sedan