Karoseria
: auto po 17 latach ma blache jak 4 letnia Panda.
Gruba blacha ocynk dwustronny i lakier olowiowy na podkladzie to naprawde wiecej warte niz lakier 4-6 letniego Matiza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Czeste zwisajace zderzaki przod i tyl, typ zamocowania dyskusyjny
Układ elektryczny
: Tylnie swiatla, brak stykow na kostkach, zasniedzione styki, przy dzialajacym migaczu i jednoczesnym wcisnieciu stop, mrugaja tez stopy i przyspieszaja kierunki - wina stykow
Silnik
: lewe powietrze dostajace sie do silnika powoduje wachania obrotow, komputer wysyla szalenstwa do silniczka krokowego
5,0
Całokształt
doskonale oceniam auto jak na 17 lat i ponad 340kkm
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik juz przestarzaly 8 zaworowy,
w latach 90 silnik swietny i mocny.
Obecnie oceniam na dobry.
Inne silniki sierry rewelacja na owczesne czasy. Wygrywane mistrzostwa swiata rok za rokiem.
5,0
Skrzynia biegów
5 biegow, krotki drazek, lekko chodzi, wyraźne miejsce kazdego biegu. R oczywiscie w przod.
5,0
Układ jezdny
Mc Persony, przod wachacz ze stabilizatorem. Rozwiazanie sprawdzone w poprzednich fordach.
Rozne SAM i przerobki wybieraja wlasnie model sierry do modyfikacji bardzo silna i dobrze zaprojektowana rama.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc w kazda strone dobra.
Z racji wieku brak lusterek sferycznych, czujnikow cofania itp.
5,0
Ergonomia
Sierra nawet w podstawie w latach 90 oferowala siedzenia z regulacja w 2 kirunkach, plus wysykosc siedzenia do tego regulacje wys korpusu kierownicy.
Model bardzo wygodny dla wysokich osob.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ford mial problemy z wentylacja i ogrzewaniem, z biegiem czasu wszystko dziala coraz gorzej, nie spodziewam sie by w innych autach bylo coraz lepiej ;) ale mogloby to byc lepiej rozwiazane.
Wlot powietrza na podszybiu czasem zasysa liscie, zima czesto slabo dziala nagrzewnica. Brak zamknietego obiegu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Stare auto, silnik nie byl wyciszony dobrze. Material pod klapa i miedzy silnikiem a kabina. Wtedy panowala raczej opinia ze silnik musi "grac" niz ze w kokpicie musi panowac cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duze auto, spalanie ok 9 l gazu LPG(zima 10l)
Benzyna ok 7-8 l caly rok.
Spalanie rosnie mocno jezeli auto jest obciazone - mowa o silniku 1.6
(Wiem ze 1,8i oraz 2,0 bez zarzutu)
Auto jest malo awaryje jezeli chodzi o powozna rzeczy. Duperele trzymaja sie calkiem dobrze jak na eksploatacje i wiek.
3,0
Stosunek jakość/cena
nowych sie nie kupi a na kupnie uzywanego auta zawsze mozna sie przejechac, jezeli jest mozliwosc kupna sierry z pewnego zrodla to polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystkie drobiazgi dzialaja bez zarzutu dlugi czas.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto juz mam dosyc dlugo powaznych wpadek nie bylo. Remont kapitalny silnika po dlugiej podrozy, dwa mniejsze remonty. Wkrotce konieczny remont badz wymiana silnika.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 71KM 52kW
[l/100km]