Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Sierra II Hatchback

Patryk - horizon@vp.pl, 17 lat temu
Silnik 1.8 TD 75KM 55kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Sierra II Hatchback 1.8 TD 75KM 55kW 1988-1993 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort podróżowania, zadowalające osiągi (po autostradach podróżuję z prędkościami 130-170km/h) i do tego niskie zużycie paliwa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wrażliwe na uszkodzenia zawieszenie z przodu
Karoseria : Przęciętna odporność na korozję
Układ hamulcowy : Częste problemy z biciem tarcz hamulcowych
4,0
Całokształt
Za tę cenę trudno znaleźć tak wygodny i oszczędny wóz tej klasy i z tego rocznika. Super alternatywa dla Passata który wcale nie jest bezusterkowy a kosztuje 2-3 razy tyle. Mało który samochod znosi mój styl jazdy, ale ten ford mi się opiera już od roku :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Od 3 biegu wzwyż mozna zapomnieć że to diesel. Względnie dobra elastyczność. Przyjemne wyprzedzanie przy dużych prędkościach i do tego możliwość rozwinięcia 180 km/h przy jedynie 75-konnym silniku i dość ciężkiej gablocie. Jest nieźle.
5,0
Skrzynia biegów
W podobnym modelu mój brat jeździł kilka lat bez oleju... Sprzęt nie do zajechania!
3,0
Układ jezdny
Słabe zawieszenie z przodu jak na nasze drogi. Prowadzi się przyjemnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Niby jest trochę archaicznie, ale trudno się czymkolwiek frustrować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów. Wszystko działa jak powinno. Można nieźle dogrzać wnętrze nawet przy sporym mrozie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno o wygodniejsze auto z tego rocznika za tę cenę... Uwaga: mam 200 cm wzrostu i czuję się w tym aucie wyjątkowo swobodnie.
3,0
Wyciszenie
Co diesel to diesel... Trochę głośno, ale nie tragicznie. W escorcie jest pod tym względem duuuużo gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, tanie i dostępne części i względna trwałość mechaniki. Jak się dba o ten samochód i zna się podstawowe zasady użytkowania to trudno o większe problemy. Jedynym kłopotem jest dość skomplikowany rozrząd (2 paski, 2 rolki i 2 napinacze). Co jakiś czas trzeba to wymienić i kupić sobie tzw święty spokój za ok. 300 zł + robocizna.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę można kupić np Poloneza, jeżeli ktoś ma mocne nerwy :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W porównaniu do konkurentów tej samej klasy z tych lat (np opel, vw) jest całkiem znośnie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Eksploatuję go maksymalnie i nigdy mnie nie zawiódł. W tydzień po zakupie zrobiłem taką trasę: Bielsko Biała - Olsztyn i z powrotem, z ogromnym ciśnieniem czasowym. 1000 km zrobionych z pedałem gazu tylko w dwóch pozycjach. Przyjechałem z Olsztyna w 5 godzin(!!!). Rozpędzałem się wielokrotnie do 170km/h, nagle zwalniałem by znaleźć moment na wyprzedzenie TIRa, i znów pełen "but". Miała być zabójcza trasa, a tu nic. Niby spalił ok 9 litrów/100km (to jest niewiele jak na taki wycisk). Po tej i kilku innych przygodach jeździ dzielnie do dnia dzisiejszego, a to już rok...

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Sierra II Hatchback