Odpala za pierwszym razem chociaż ma pewnie duży przebieg (w fordach starszych generacji licznik kilometrów wskazuje tylko do 99999), dość dobrze wyciszony we wnętrzu, spala pomiędzy 5,2 w lacie na trasie do 7,3 w zimie tylko na krótkich trasach. nie jest zbyt szybki ani zrywny, choć pod tym względem o niebo lepszy od 2,3 diesla. No i jest bardzo niezawodny
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów napęd pracuje bardzo dobrze, lekko i jak na swój wiek precyzyjnie, ale ma jeden, za to duży, mankament - krótkie przełożenie piatego biegu, na trasie bardzo uciążliwe, bo prędkość przelotowa, pozwalająca zachować spalanie na przyzwoitym poziomie, nie będąca zabójcą dla silnika i umożliwiajaca słuchanie radia to ok 120 km/h
4,0
Układ jezdny
Po raz kolejny wysoka nota dla Sierry - trwałe, ciche, komfortowe i doskonale trzymające zawieszenie to duży atut tego auta
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby łącnie z dużymi szybami w słupkach C absolutnie nie utrudniaja widoczności z wnetrza auta
4,0
Ergonomia
Archaiczne i niezbyt gustowne przełączniki i regulatory, ale nic nie trzeba szukać i wszystko wiadomo co, gdzie znaleźdz a że niezbyt piękne? To się ocenia w innych rubrykach
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Minimalnie słaba nagrzewnica ale będzie teraz inspekcja układu grzewczego to może się jescze poprawi ocena
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i bardzo wygodne, prawie klubowe fotele z przodu! To istny ideał w porównaniu to dzisiejszych twardych foteli, nie, nie foteli, dziś producenci nie montuja foteli tylko krzesełka, a sczytem jest "krzesełko" w Oplu Astra II. Mankamentem jest nierównomierna regulacja wysokości fotela kierowcy (tylko tył fotela)
4,0
Wyciszenie
Ani nie da się porównać z Passatem z silnikiem diesla z tych roczników. paski to traktory!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo mało pali, ceny części śmiesznie niskie, oprócz zestawu pasków rozrządu, ponieważ ma dwa paski i w sumie czetry rolki i napinacze i prawie wogóle się nie psuje!
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto za 4 tyś złotych na dystansie 11 tyś km jest około 2 tyś złtych tańsze w eksploatacji niż Renault Thalia 1,5 dci 2 letnie z przebiegiem 40 tyś km, dużo bardziej niezawodne, gdyż thalia dwa razy była holowana do serwisu, i wygodniejsze, thalia jest jedynie szybsza zrywniejsza i pali ok o,5 l ropy mniej na 100km
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok czasu zepsuł się tylko paliwomierz i termostat podczas wymiany płynu na zimowy (ale to się może zdarzyć w każdym aucie z pewnym przebiegiem podczas wymiany płynu)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 75KM 55kW
[l/100km]