W porównaniu z Mondeo I o takiej samej pojemności Sierra jest o niebo lepsza: elastyczniejszy silnik a podobne spalnie, lepiej zestopniowana skrzynia, zawieszenie lepiej trzyma drogi, z tyłu więcej miejsca. Dokucza jednak korozja tyłu podwozia. Sporo pali, z gazem taniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo tak małego silniczka przy sporej masie radzi sobie nieźle
5,0
Skrzynia biegów
Doskonale zestopniowana
5,0
Układ jezdny
Już wiem dlaczego robili z nich rajdówki, doskonałe trzymanie drogi, najlepsza tylnonapędówka jaką jeździłem
Komfort
4,0
Widoczność
bez większych zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Fotele doskonałe, reszta raczej pod ręką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głowy nie urywa, przydaje się szyberdach - koniecznie oryginalny
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca, trochę przeszkadza z tyłu środkowy tunel przy pięciu osobach, bagażnik nie powala wielkością ale jest ustawny, wysoka krawędż załadunku (hb)
4,0
Wyciszenie
Bez zastrzeżeń
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo małego silniczka spalanie spore, części trochę drogie, ale nawet podróby są trwałe (zawieszenie), UWAGA na korozję przy tylnym zawieszeniu i zbiorniku paliwa
4,0
Stosunek jakość/cena
Części stosunkowi drogie ale odwdzięczają się trwałością. Unikać jak ognia regenerowanych części zawieszenia - lepsze trochę drożdsze, nowe podróby.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
naprawiałem tylko mechanizm wycieraczek i z oświetleniem tablicy cieżko dojść do ładu jak się coś spsuje (ciężki dostęp)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez poważniejszych usterek, po wymianie uszczelniaczy zaworów nawet przestał brać olej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 80KM 59kW
[l/100km]