Jak zwykle przy modelu Sierra - gniją tylne nadkola - ale są dostępne tzw REPARATURKI i są tanie. Dosyc sporym wydatkiem są wszelkie filtry.
Poza tym BEZ ZASTRZEŻEŃ !!!!
Moja ma 21 lat - życzę aby każdy kto kupił nowe auto doczekał do tego wieku bez większych inwestycji i napraw - TO JEST OBECNIE NIEMOŻLIWE PO PROSTU.
Wrażenia
5,0
Silnik
No jak na taki przebieg (382000 i 21 lat) jest ideałem (przynajmniej dla mnie). Oczywiście wymiany oleju, płynów i wszelkich innych zawsze o czasie - to naprawde później procentuje
5,0
Skrzynia biegów
Doskonale zestopniowana - mam porównanie z Mondeo - a własciwie bez porównania - Sierra bije na głowę dużo nowsze konstrukcyjne Mondeo.
4,0
Układ jezdny
Popieram pogląd , że to jedna z najznakomitszych tylnonapędówek.
Znakomicie trzyma się drogi, nie myszkuje. Założyłam alufelgi na nieco szersze opony i czuje sie jakby płynęła .
Komfort
4,0
Widoczność
Mam maleńkie uwagi co do tak zwanego "martwego punktu´ widoczności z boku - ale można zamontować nakładki na lusterka i po prostu przyzwyczaić się do tego że co jakiś czas trzeba rzucić okiem "przez ramię". Lusterka boczne osadzone w dobrym punkcie - a strowane od wenątrz jest bardzo łatwe - nawet nie musi być elektryki .
4,0
Ergonomia
Bardzo ponadczasowy wygląd - chyba się nie zestarzał zanadto w porównaniu do innych aut z tego okresu. Można nieco "dołożyć" do wyglądu - jakiś spojlerek lub lotkę , zderzaczki i halogeniki i jest juz zupełnie inna - a jak się jeszcze zrobi ja "na czarno" - FULL WYPAS JEST. Dobry dostęp do bagażnika (nie psują się podnośniki) - tylko półka tylna ma tendencję do wyginania sie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Popieram że przydaje się szyberdach - szczególnie latem. Nie mam zastrzeżeń podczas zimy - mozna nagrzać auto w krótkim czasie. Trzeba uważac na ogrzewanie tylnej szyby - po prostu zadbaj .
Wyloty dobrze sterowne - agrzewnica bez zastrzezeń przy poprawnej eksploatacji. Warto zainwestowac we filtry przeciwpyłkowe - polecam.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
DUUUżo miejsca z przodu - z tył nieco przeszkadza środkowy tunel przy przewozie 5 osób.
Wspaniałe siedzenia - szczególnie dobrze regulowane to od kierowcy - i w poziomie i w pionie - co jak na tamte czasy to rewelka (przypominam - moja ma 21 lat).
Materiał tapicerki - nie do zdarcia - owszem małe naprawy są zawsze potrzebne - ale przy pokrowcach - są doskonałe.
4,0
Wyciszenie
Przy dieslu nieco słychać - ale to jest jej urok - jak nie słychać to znaczy że "nie jedzie". Poza tym kabina wyciszona znakomicie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W testach podają zakres 8,5 do 10,5 l (olej napędowy). Nie wiem skąd to wzięli ? Moja "ŚCIERKA" zamyka zużycie pomiędzy 6,5 - do maximum 8 l - a jeżdżę bardzo twrado !!!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Swoją "ŚCIERKĘ" zakupiłam juz bardzo wiekową za niecałe 650 zł !!
Remont - oczywiście był (trudno żeby nie) Dołożyłam naprawdę stosunkowo niewiele i sporo własnej pracy przy dopieszczaniu -ale uważam że BYŁO WARTO !!! Robię corocznie około 35000 km - co jest nie lada osiągnięciem dla prywatnego użytkownika który ma w domu drugie auto i używa także auto służbowe - JEST PO PROSTU BOSKA .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Duża dostępność z aut rozbieranych - tak ze spokojnie można nawet uzbroić całkowicie od nowa i zmienić "image" auta
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Drogo dosyć wychodzi remont zawieszenia - ale polecam części nowe (nawet rzemiosło) - odwdzięczy się potem duża wytrzymałoscią
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 D 67KM 49kW
[l/100km]