Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Sierra I Hatchback

Misiu, 19 lat temu
Silnik 2.0 105KM 77kW
Rok produkcji 1986
Przebieg: 198 tys. km
Ford Sierra I Hatchback 2.0 105KM 77kW 1982-1986 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Rewelacyjny stodunek jakości do ceny - z powodu tylnego napędu nie znajduje wielu nabywców i ceny spadają (nie wiedzą co tracą... :> )
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2,0 OHC na gaźniku. Dość mocny (105 KM, na wtrysku EFI nawet 115), chociaż polecam silnik DOHC o tej samej pojemności (2,0 120 KM) - ma lepszy moment (od samego dołu).
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia do szybszej jazdy (5. przy 60 km/h nie pojedziesz:)). Po zakupie nalezy sprawdzić poziom oleju (full syntetyk!!) - gwarantuja to bezproblemową współpracę przez długie lata...
5,0
Układ jezdny
Tylny napęd!!! Rewelacja!!! Klasyczny układ napędowy to coś wspaniałego - drifting, uślizgi tyłem - dla postronnego obserwatora wyglada to jak niekontrolowane podrygi - ale kierowca ma mnóstwo frajdy - uwierzcie mi! :) To dlatego w sportowych autach jest tylny napęd... Przedni napęd jest dobry - ale w taczkach...
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrą widoczność zapweniają duże oszklone przesztrzenie... Martwy punkt w okolicach srodkowego słupka - ważne przy zmienianiu pasa na autostradzie...
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, choć widać wpływ lat 80-tych...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nalezy zwrócić uwagę na dobre odpowietrzenie układu chłodzenia. Większość problemów z brakiem ogrzewania to efekt zapowietrzonej nagrzewnicy - naprawa jest banalna, a skutki od razu widoczne.... Sierra nagrzewa sie po 3 minutach (chyba najszybciej z wszystkich aut, którymi jeździłem). Wentylacja OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez komentarza - mnóstwo miejsa
5,0
Wyciszenie
j/w - jest dobrze
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
OHC gaźnik - LPG (miasto/trasa): 15 - 11 (zima), 12 - 9 l/100 (lato) Silnik DOHC jest o wiele bardziej ekonomiczny
5,0
Stosunek jakość/cena
j/w
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Polskie drogi skutkują wybiciem elemntów gumowych w przednim zawieszeniu - naprawa banlna i tania. Tylne zawieszenie prawie niezniszczalne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Sierra I Hatchback