Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Sierra I Hatchback

portable@op.pl, 18 lat temu
Silnik 1.6 75KM 55kW
Rok produkcji 1984
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Sierra I Hatchback 1.6 75KM 55kW 1982-1986 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Czego mogę wymagać od 22 letniego auta kupionego za grosze...W sumie kupiełm go okazyjnie (9 lat stał w garażu). Skorupa bez rdzy, wewnątrz czyściutki i zadbany, silniczek dobrze pracuje...naprawy/korekty wyniosły mnie z 400 pln i autko śmiga jak najęte. Wykorzystuje go do wycieczek weekendowych z kumplami (przed każdą całują go czule w dach :)). Kupa radochy za grosze, więc warty polecenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma 22 lata: nie bierze oleju, pracuje w miarę równo, startuje w zimie bez problemu. Elastyczność...hmm, poloneza daje się wyprzedzić (i też nie każdego :), generalnie udana konstrukcja. Nie wymaga jakiejś specjalnej (mieszankę: Olej mineralny + 250 ml militecu można wymieniać swobodnie co 15000 km i nic złego się nie dzieje).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak skrzynia, szkoda, że 4 biegowa, ale z drugiej strony od 40 km/h do 150 km/h można jeździć jak automatem: na czwartym biegu. Niezbyt precyzyjna (można pomylić 1 bieg z trzecim)
5,0
Układ jezdny
Jak na tak wiekowe auto, oczywiście. Przyklejony do drogi, w miarę precyzyjny. Dobrze wybiera nierówności. Nie mam zastrzeżeń (porównując z Golfem IV z 2002, którym obecnie śmigam - ścierka trzyma się drogi przyzwoicie).
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, pod warunkiem, że szyby nie zaparują. Wąskie słupki, duże powierzchnie szyb - robią swoje.
3,0
Ergonomia
Jak na auto z 1984 roku: daje się wytrzymać. Od zarąbania schowków - nigdy nie pamiętam, w którym trzymam fajki...
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto zdecydowanie nieprzystosowane do polskiej zimy: długo się nagrzewa, nawiewy dmuchają ledwo ciepłym powietrzem. Szyby parują natychmiast kiedy nadarzy im się okazja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń, 5 osób mieści się bez problemu. Bagażnik pojemny.
3,0
Wyciszenie
Również bez większych zastrzeżeń (naturalnie mogło by być ciszej, moje auto ma 4 biegi więc przy jeździe > 80 km/h wewnątrz jest tak głośno jak w bębnie prali automatycznej wypełnionym gwoździami)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ok 7,2 ...8 l/100 km. Jak na silnik OHC, gaźnik, wynik przyzwoity. Zauważyłem, że duży wpływ na zmniejszenie spalania ma użycie ceramizera (spadek o ok 1,2 litra/100 km).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 1500 pln nie kupisz dobrego roweru. No comments.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lubi zepsuć się to czy owo (głównie elektryka: światła, podgrzewanie szyby, etc). Pękło mi kółko pasowe napędzające pompkę wodną (zaliczam to jeszcze do drobiazgów....) - chyba jedyny taki przypadek w historii tego auta....Słaby wydech, zwłaszcza ostatni tłumik. Słaba jakość oferowanych kabli WN (lepsze są polskie zamienniki niż oryginalne kable), przednie tarcze gną się w takim tempie, że trudno nadążyć z wymianą. Psują się też zamki drzwi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękł mi pasek rozrządu w czasie jazdy i....nic, silnik jakimś cudem ocalał. Poza tym zero awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Sierra I Hatchback