Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Scorpio II Sedan

Driver, 10 lat temu
Silnik 2.3 i 16V 147KM 108kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 25 tys. km
Ford Scorpio II Sedan 2.3 i 16V 147KM 108kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo specyficzny samochód i rzadko spotykany. Ostatnia limuzyna Forda z napędem na tył w Europie. Nie raz pytano się mnie " co to za Ford? " albo " wersja USA? Kiedy pan sprowadził ? ". Wygląd wyróżniający się a do tego elegancki, bez wątpienia to auto z duszą. Jeśli kupisz go w dobrym stanie to potrafi baaardzooo dobrze się odwdzięczyć. Nie warto przejmować się opiniami ludzi którzy kupili ten wóz za parę groszy i natrafili po prostu na minę i narzekają że wszystko się psuje i "Ford ****** wort" . Bzdura. Po pierwsze na Scorpio musisz mieć przygotowane co najmniej 5 tyś. Zł na SAM ZAKUP auta, nie warto kupować egzemplarzy za np 2 - 3 tyś. Bo zazwyczaj są to już trupy. Po drugie na oględziny zawsze jedź z kimś doświadczonym, który ma wiedzę o tym samochodzie. Po trzecie szukaj egzemplarzy z końca produkcji (po lift) i najlepiej z najbardziej rozsądnym silnikiem 2.3 16V. Po lifty były moim zdaniem ładniejsze i miały poprawioną wiązkę która jest bolączką Scorpio tej generacji. Natomiast silnik 2.3 16V jest idealnym kompromisem, wystarczająca moc , dynamika, stosunkowo nie droga eksploatacja i w miarę przyzwoite spalanie. Z kolei 2.0 są za słabe a 2.9 V6 24V Cosworth są bardzo drogie w serwisowaniu i nie warto się w nie pakować. Były też 2.9 V6 12V, dobre silniki ale nie występowały już w po liftach. Nie będę pisał oczywiście żeby przed zakupem sprawdzić zawieszenie, czy progi itp itd bo to oczywiste. Pamiętaj po prostu żeby kupować ten samochód z głową. Są to już stare samochody i przed kupnem warto dokładnie sprawdzić czy wszystko jest OK tak jak podaje sprzedający w ogłoszeniu. Polecam ten samochód kierowcą którzy jednak mają jako takie pojęcie o motoryzacji, o samochodach. Jak już wspomniałem auto ma swoje lata, więc jeśli jest nawet w bardzo dobrym stanie to siłą rzeczy z racji wieku np. Pęknie wąż od wody czy coś w tym rodzaju, więc warto raz na jakiś czas podnieść tą maskę i zobaczyć czy wszystko ok i nie narzekać później że auto się psuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.3 16V , najbardziej rozsądny silnik do tego auta.
5,0
Skrzynia biegów
U siebie mam automat. Sprawuje się nie źle. Ma funkcję nad biegu, oraz tryby eko, sport i zimowy.
5,0
Układ jezdny
Jest dosyć miękko. W końcu to limuzyna. W zakrętach dobrze trzyma się drogi. Duży promień skrętu, super sprawa w mieście, zwłaszcza przy parkowaniu. Bardzo przyjemnie się jeździ tym samochodem.
Komfort
4,0
Widoczność
Warto mieć czujniki z tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć, jest bardzo wygodnie i bardzo dużo miejsca. Nawet po bardzo długich trasach nie jesteś zmęczony.
5,0
Wyciszenie
Wystarczające.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli nie natrafisz na minę to jest przyzwoicie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super sprawa, za około 5-10 tyś. Zł. Masz na prawdę świetne auto które komfortem dorównuje albo i przebija dużo nowsze samochody a do tego na drodze też umie im dać popalić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma swoje lata, psują się raczej drobne rzeczy. Warto raz na jakiś czas otworzyć maskę, popatrzeć, oglądnąć itd. Czy wszystko jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie spotkało mnie to (odpukać).

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.3 i 16V 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Scorpio II Sedan 2.3 i 16V 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
13,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Scorpio II Sedan