Wygląda ładnie, jest wygodny, wystarczająco szybki, pojemny, bezawaryjnu pomimo wieku i przebiegu, wyposarzenie pierwsza klasa. Brakuje jedynie prestiżu.
Wrażenia
4,0
Silnik
TDI: Dobry silnik Diesla, najlepsza i najbardziej bezawaryjna odmiana VM´a. W chryslerach mial 140KM, w Fordzie ma 115KM, w Chryslerze pasek rozrzadu pękał, w Fordzie nie ma paska - koła zębate. W chryslerze psuły się turbiny, Ford ma swoje - działają bez zarzutu.
Ogólnie na niskich obrotach ospały, przy 2200obr/min załącza się turbina, silnik oddaje moment obrotowy prawie 300Nm, delikatna chmurka dymu (nawet gdy silnik jest w idealnym stanie musi zakopcić - taki już jego urok) i zaczynamy przyspieszać lepiej niż wiele silników benzynowych. Kultura pracy na wysokim poziomie. Podobno pojawiają się awarie układu chłodzenia, ja raz wymieniłem termostat i wszystko działa. Przy odpowiednim traktowaniu 600 000 wytrzyma bez remontu.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna: Idealne przełożenia na długie trasy. V dopiero od 80km/h, najlepiej czuje sie od 100km/h. Daje to niskie zuzycie paliwa przy wysokich predkosciach, cisze we wnetrzu. Pozostałe IV bieg dzieki dużej elastyczności silnika w miescie spisyja sie rownie dobrze. Działa precyzyjnie, lekko, tak jak piwinna. Awarii brat przy jakichkolwiek przebiegach.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie działa cicho, tłumi wszelkiego rodzaju nierówności poprostu wyśmienicie. Auto płynie po drodze i mimo to trzyma się jej stosunkowo dobrze. Miekki jak na niemieckie auto. Zaiwieszenie nawet na polskich drogach sie nei psuje. Wszystko działa jak powinno. Raz wymieniłem jedynie gumy na stabilizatorze - dobry efekt, bo jeżdżę baaaardzo dużo po nierównych, polskich drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Poprostu automatycznie sciemniane, elektrycznie regulowane, podgrzewane lusterka... Klimatyzacja dba by szyby nieparowały... Słupki w odpowiednich miejscach, duże szyby... Tak jak być powinno.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno. Radio sterowane z keirownicy, wszystko w zasiegu ręki kierowcy. Kierownica regulowana w 2 płaszczyznach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Za słaby nawie na nogi, pozatyk automatyczne, dwustrefowa klimatyzacja sprawuje sie bardzo dobrze. Zima ogrzewanie zaczyna działac już po pierwszych dwóch kilometrach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla wszystkich pod dostatkiem, spokojnie mogą podróżować cztery dorosłe osoby z bagażem.
5,0
Wyciszenie
Silnik zaczyna być słyszalny od 140km/h czyli od 2650 obr/min, pęd powietrza nie wydaje uciążliwych hałasów nawet przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście od 8 do 9,5 l/100km, trasa przy spokojnej jeździe zamyka się w 6,5 l/100km. Trzeba wziąśc pod uwagę, że jest top duże, ciężkie auto, więc wynik naprawdę dobry. Niestety w miskę olejową wchodzi prawie 8l oleju i trzeba go wymieniac co 15000km, naszczescie tani 15W/40.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nie kupi się nic lepszego! Koniecznie Ghia. Koniecznie TDI Poprostu rewelacja! Jakośc wykonania jest bardzo wysoka, jak przystało na auto klasy wyższej, duzo lepiej niż Omega, nieco gorzej niż Mercedesy (klasy E i S). To wyposarzenie, te tapicerki - nie do zdarcia, wszystko miłe w dotyku, po latach wygląda jak nowe!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszytko działa jak powinno i po 10 latach nic nie odpada, plastiki pierwsza klasa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli trafi się na wadliwy, kombinowany egzemplarz, bywa ciężko, jeśli trafi się na dobre auto można spokojnie jeździć wiele lat bez jakiejkolwiek awarii...
Przy zakupie należy szczególną uwagę poświęcić na obejrzenie silnika Diesla - często duże przebiegi, cofane liczniki. Jest duża szansa że nie będzie problemowy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 115KM 85kW
[l/100km]