Silnik
: W tym konkretnym aucie - stan perfekcyjny. Niewymieniany od fabryki rozrząd po cichu daje o sobie znać, ale układ korbowo-tłokowy jest w niezwykłej kondycji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
I tak kocham te Fordy.
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0 16V to trochę za mało na taką budę, ale jak silnik jest zdrowy to i tak radzi sobie nieźle. 16 zaworów negatywnie wpłynęło na ch-kę momentu obrotowego w stosunku do jego 8-zaworowego poprzednika N9E.
3,0
Skrzynia biegów
Manualne skrzynie biegów MT75 ze sprzęgłem hydraulicznym niestety są wrażliwe. Zaniedbanie w układzie przeniesienia napędu gwarantuje szybkie zużycie synchronizatorów. Mnogość przełożeń w różnych latach produkcji przy tym samym silniku to problem przy wyborze nowej skrzyni, a i tak nie mamy pewności czy kupimy to czego się spodziewamy...
4,0
Układ jezdny
Jedno z bardziej komfortowych aut, dopóki coś się nie popsuje. Zużyta tuleja pociąga za sobą kolejne elementy. Sworznie z przodu niewymienne, wymienia się cały wahacz, chyba że ktoś ma warunki do regeneracji gniazd...
Komfort
5,0
Widoczność
W końcu to krążownik, taka mini limuzyna. No, może jest ciężko przy ciasnych wyjazdach z garaży podziemnych (ul. Łabędzia, Piaseczno) - bo nie widać wszystkich szczegółów, jeśli ktoś nie czuje auta łatwo o rysę.
5,0
Ergonomia
Piaseczno 7:00->Warszawa Mokotów 9:00->Dorohuck ??->Piaseczno 23:00 jednego dnia z godzinną przerwą na obiad. Zero problemów z kręgosłupem, pomimo pewnej wady i dużej wrażliwości na niewygodne siedzenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość wrażliwy skraplacz klimatyzacji - mały dzwon i czeka nas wymiana, szczelność, nabijanie. Dość duży układ przewodów wentylacyjnych wymaga cierpliwości przy odgrzybianiu. Nietypowa konstrukcja filtra kabinowego/przeciwpyłkowego
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem sporo miejsca dla wszystkich podróżujących. To nie Lincoln Town Car ani MB S-klasse, ale jako auto dla dużej rodziny jest bardzo komfortowe.
5,0
Wyciszenie
Jeśli tylko mamy sprawny wydech i niezużyte prowadnice szyb, auto jest ciche jak marzenie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety mogłoby być lepiej. W mieście auto nie sprawdza się w ogóle, w trasie najbardziej ekonomiczne przy 130-160 km/h. Przy 180-200km/h spalanie porównywalne z 90-100.
Ceny części wyższe niż przeciętne. Dostępność generalnie bardzo dobra, choć są części które trudno dostać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zależy, jak kto kupi, ja za pierwszego Wielo przepłaciłem, toteż taka ocena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez zastrzeżeń.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Typowe w Fordach sprzed połowy \'97 - wiązka. Zdarzają się też skrzynki bezpieczników. Delikatne MT75.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]