Układ elektryczny
: skrzynki bezpieczników-muliplex
Układ hamulcowy
: zwihrowane tarcze hamulcowy, zqapiewczone zaciski
4,0
Całokształt
Jakośc wykonania wnętrza bardzo zadowala i zaspokoi wielu wymagajacych. Wyciszenie dość przyjemne reserowanie. Komfort wysoki na kazdym siedzeniu
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak natą niemałą masą auta to chodzi wmiare jak sie już odbije powyżej 80km/h. Zdecydowanie słaby dół poniżej 2700obr/min. Elastyczny jak nie jest obciążony to śmiało można i na V -od 50km/h jechać. Ale troche więćej ładunku włączona klima i strasznie zamla. Pełna bezobsługowość (łąńcuh rozrządu) to jego zaleta pomimo ok 280Kkm nie bierze oleju troche sie poci raczej winna przejścia z minerała na pół syntetyk. Cichutki powyzej 4000obr nieznacznie głośniej.Zdecydowanie lepszym będzie 2,3 16V.
3,0
Skrzynia biegów
Za długie przełożenia na lewarku, troche przeszkadzaja. Krótkie prędkosci biegów. Trochę szarpię przy zmianie biegu, to chyba wada konwertera czy czegos w tych rocznikach. Sprzegło to wydatek 1050zł.
3,0
Układ jezdny
Jak na wykonianie forda w tej klasie to słabe, sierra miała zdecydowanie lepsze. Pokonywanie szybkich zaketów wiąże sie z utratą przyczepnośći przodu. W zimę kipsko jak na szpere z RWD to mogło by być lepiej chyba auto źle wyważone.
Komfort
4,0
Widoczność
Wmiarę dobrze mogło by być lepiej do tyłu i ciut lepeij do przodu niska szyba czołowa. Ale wsumie wmiarę dobrze.
4,0
Ergonomia
Dość dobre materiały wykończenia wnętzra miękka kopit deska rozdzielcza o ciekawym kształcie, dobre romieszczenie wskaźników przyciskó wszystko pod ręką. Doskonałe wykonanie boczków drzwi dobre wykończenie przestrzeni bagażowej. Kierownica kiepskeij jakości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko sie nagrzewa wydajny układ ogrzewania i chłodzenia. Klimatronik troche wolno reaguje. W moim padł moduł klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sprzodu siedzi się dośc wygodnie miejsca narękę można zawiesić na podłokietnik zarówno z przodu i tyłu lub oparcie drwi. Fotele regulowane. Pomimo w maxymalnego wysunięcia przednich do tyłu z tyłu pasazerowie siądą dość wygodnie. Fotele dość dobrze wykonanie oparcia boczne dobre trzymanie na zakrętach. Gruby opacia welur z solidnych materiałów.
dośc duży bagażnik choć mógłby być wyzszy. Dość cieższko sie wysiada wysokim kierowcą ociężałym mógłby być wyzszy.
5,0
Wyciszenie
Auto wwęcz usypia dopiero w okolicy 5000obr/min robi się ciekawie głośniej. Auto sunie jak limuzyna. Auto nie ważne najjkej predkosci jest cicho ma sie wrazenie jakby silnik był elektryczny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tym silniku przy dość niskieij dynamice powinen ciut mneij spalić. Miasto 10,5-13.5 zima trasa min 8,5-10,5l
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena jak za tą klasa wręcz śmieszna jednak kupując te auto lepiej się jemu dokładnie wrecz krytycznie przyjżeć nowe części holendarnie drogie używane w 1/10-1/5 nowej. jednak problem z dostępnością. Większość egzemlarzy rynkowych ma dużo wad ukrytych i tak naprawdę niema idealnych bolączki tego modelu to układ elektryczny i zawieszenie przód. Za około 6000zł auto z 95' z opcji Ghia- super.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Choć na ogół w kazdym aucie powyzej 200kkm sie dzieje. To jednak dość sporo wahacze drogie amory drogie, spzregło. Maglownica regeneracja na niewiele pomaga a zakup używki graniczy z cudem. Ukł. hamulcowy wichrują sie tarcze zarówno z przodu jak i ztyłu, zapiekają sie zaciski hamulcowe i haulec ręczny. Przełączniki szyb i lusterek. Czujnik temperatury.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zawieszenie wahacze kilka razy maglownica, troche układ elektryczny, rozrusznik alternator, nadkola progi -korozja standart w fordach. Wycieki oleju w skrzyni.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]