Lubię to auto, chociaż czasami wymaga sporo cierpliwości. No i niestety przy -25 stopniach C nie pali, no ale to w końcu diesel. Za to komfort jazdy niesamowity, chociaż tylny napęd w zimie wymaga przyzwyczajenia się. Idealny na długie trasy. Świetne nagłośnienie, wygodne wyprofilowane fotele. Prowadzi się naprawdę lekko i przyjemnie, a jak trzeba depnąć to i depta sie (chociaż dynamika jazdy to 3 i 4 bieg, na dwójce i na piątce tak umiarkowanie)
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyspieszenie niestety pozostawia trochę do życzenia, ale za to na trasie niezawodny. Elastyczny trzeci bieg, trochę za wysoka 5tka, no ale w końcu auto 2.5 l TD.
4,0
Skrzynia biegów
Lekko przycina przejście jedynka -dwójka gdy jest zimny. Sytuację poprawiło wlanie dobrego syntetycznego oleju, ale czasami jednak zdarza mu się zgrzytnąć. Poza tym płynna praca, wygodna dźwignia.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się go po prostu bajecznie. Przy 110 km/h przykleja się do drogi i do 180 km/h taki pozostaje (więcej nie próbowałem).
Komfort
3,0
Widoczność
Ehh to cofanie. Widoczność z tyłu mizerna, auto wysokie więc o zahaczenie czegoś łatwo. Lusterka w sumie OK, mogłyby być lekko wyższe. Elektryczna regulacja trochę załatwia sprawę, ale ogólnie mogłoby być lepiej. Może parkomatic pomoże.
5,0
Ergonomia
Wygodne auto które łatwo dostosować do każdego kierowcy. Regulowane w pełni siedzenie, kierownica. No i ta gruszka...:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa, w zimie szyba jest odmrożona po 3 minutach. Jednocześnie silnik jest moim pierwszym silnikiem który na biegu jałowym...stygnie:) więc korki nie robią na nim wrażenia. Dobrze rozmieszczone wyloty nawiewu i sensownie pomyślane przełaczniki. Fabryczny szyberdach dopełnia kompletu doznań.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największe i najwygodniejsze auto jakie miałem. Z przodu i z tyłu naprawdę pełno miejsca, duża przestrzeń bagażowa, zwłaszcza po złożeniu siedzeń. Siedzenia trochę cięzko się składa, ale dość szybko, gdyby nie konieczność demontażu rolety.
4,0
Wyciszenie
Pomruk diesla czasami daje się we znaki, ale jak się rozgrzeje to prawie go nie słychać. No i kilka skrzypiących elementów tylnej podłogi, troszkę upierdliwe, ale do wyciszenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oj po mieście to tym się dość drogo jeździ. Bierze około 11l/100km. W trasie znaaaaacznie lepiej, schodzi do 6.5-7l /100 km. Ceny części umiarkowane, sporo zamienników no i dostępność na szrotach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto używane, ale w dobrym stanie technicznym. Nie sądzę żebym mocno przepłacił, chociaż np. problem z airbagiem nie był wliczony w początkowy kosztorys. Auto ma 13 lat i praktycznie zero rdzy, to coś znaczy. Wnętrze też praktycznie jak nowe. Kiedyś robili inaczej samochody, nie to co dziś.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie bez zastrzeżeń. Sporo elektryki, czujników itd. To czasami robi niespodzianki, ale zwykle wystarczy wyczyścić. Niestety mi się trafił egzemplarz z uszkodzonym sterownikiem airbagu, chociaż podobno to się nie sypie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów gdy samochód trochę postał przestała widzieć 4 bieg, należało wymienic łozyska. Ogólnie jednak jest OK
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 116KM 85kW
[l/100km]