Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max II Van

Oskar, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 180KM 132kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max II Van 2.0 TDCi 180KM 132kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W tym aucie prawdopodobnie sprawdzi się tylko diesel 180 koni i mocniejszy, no chyba, że ktoś jest uprzedzony to tylko 2.0 benzyna 240 koni ma sens. Ze względu na masę tego auta czuć to wszędzie, że jest to kawał żelastwa, układ kierowniczy dość usportowiony jak na minivana, mógłby być bardziej komfortowy ale nie jest jego wadą na pewno. Siedzenia w pakiecie pół skóra z alcantarą są genialne - bez tego bym nie kupił s-maxa. Największym zaskoczeniem nawet po testach zachara było dla mnie - WYCISZENIE. Nie wiem czy Zachar miał skopany egzemplarz ale w mojej wersji 2.0 TDCI 180koni tego auta praktycznie nie słychać, nawet przy wyższych obrotach kultura tego silnika jak na diesla to jakaś przepaść chociażby z silnikiem 2.0 tdi w moim audi a4 b8. BARO FORD, jak dla mnie ten silnik to pozytywne zaskoczenie mimo ocen, pewnie większość ocen jednak dotyczy ecoboosta. Ilość miejsca w aucie można pozostawić bez komentowania bo w koncu to autobus, okno dachowe dodatkowo powiększa wizualnie przestrzeń, asysta pasa ruchu nie działa najlepiej - wole to po prostu wyłączyć. S-max II generacji to dla mnie auto które mogłoby być zaliczone do klasy premium, BMW serii 2 grand tourer na pewno lepiej się prowadzi i daje odczucie lżejszego ale na tym różnice się kończą bo koszty utrzymania jak i zakupu samego bmw w takim samym wyposażeniu to praktycznie cena s-maxa razy dwa. Jakość materiałów nie jest najwyższych lotów dlatego jak kogoś stać to polecam wersje vingale - w tej wersji to będzie najlepszy i najbardziej komfortowy 7 osobowy autobus jaki można kupić nie przekraczając 200 tyś zł. Dla mnie po testu kilkunastu samochodów s-max powinien być flagowcem forda ale jak wiemy ten segment nie jest zbyt popularny dlatego tak nie będzie. To najlepsza konstrukcja forda jeżeli chodzi o samochody użytkowe, codzienne. I nawet nie jest brzydki.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuł się schowek, na więcej trzeba poczekać
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak ale to żaden wyznacznik przy tym przebiegu

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max II Van