Auto wygląda bardzo dynamicznie i nowocześnie. Sylwetka ma sportowy charakter, uroku dodają chromowane elementy i ciekawie wkomponowane reflektory przednie jak i tylne. Właśnie jakość oświetlenia jakie dają reflektory adaptacyjne LED zrobiła na mnie największe wrażenie. Chciałbym je mieć w każdym aucie którym będę jeździł. Dają bardzo jasną barwę światła i dobrze doświetlają pobocze. Dodatkowo dostosowują się do prędkości auta, natężenia ruchu i czy jedziemy w terenie zabudowanym czy pokonujemy zakręt. Drugi mocny punkt to dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów. Ją też chciałbym mieć w każdym kolejnym aucie :) . Zmienia biegi bardzo szybko i płynnie. Bardzo dobrze reaguje też na kick down.
Na plus mogę też zaliczyć silnik który jest całkiem dynamiczny i oszczędny (spalanie w dłuższej trasie na poziomie 6.6 l. w mieście około 10 l.). Również układ kierowniczy jest mocną stroną Forda. Jest bardzo neutralny daje dobre czucie drogi a siłę wspomagania dobrano idealnie. Jakość użytych materiałów jest na bardzo wysokim poziomie a ich spasowanie oceniam jako dobre. Ciekawym dodatkiem jest oświetlenie wnętrza diodami LED (można wybierać kolor światła).
Na plus jest także cyfrowy, kolorowy wyświetlacz prędkościomierza, obrotomierza i komunikatów komputera pokładowego. Rozdzielczość jest bardzo dobrej jakości a sterowanie funkcjami intuicyjne.
No a teraz kilka minusów. Najbardziej rozczarowały mnie fotele, zarówno przednie jak i tylne. Po trasie wyszedłem ze ?złamanym kręgosłupem?. Mimo że mają naprawdę wiele możliwości ustawień (fotele przednie) to nie mogłem ich dopasować. Takie same zastrzeżenia mieli pozostali pasażerowie. Siedziska są za twarde i za krótkie. Za mała jest regulacja ?góra -dół?. Nie każdy lubi jeździć jak kierowca auta dostawczego. Miałem wrażenie, że siedzę na taborecie do którego ktoś na siłę doczepił niewygodne oparcie. Tylne fotele nie są profilowane dlatego w każdy ostry zakręt trzeba wjeżdżać możliwie powoli. W innym przypadku pasażerowie jak i rzeczy znajdujące się w bagażniku (brak zabezpieczeń przed przemieszczaniem się bagażu) będą w sposób niekontrolowany przemieszczać się po aucie. Zniechęca to do dynamicznej jazdy.
Słabej jakości jest główny ekran dotykowy do obsługi multimediów. Rozdzielczość jest marna a czułość na dotyk kiepska. Wiele funkcji jest ukrytych w menu i trzeba oderwać wzrok od kierunku jazdy żeby zmienić któreś z ustawień. Nie jest to bezpieczne ani komfortowe.
Zastanawiam się po co jest w tym aucie asystent utrzymania pasa ruchu który działa kiedy chce, czyli rzadko :). Wielokrotnie próbowałem go pobudzić do działania wyjeżdżając poza wyznaczone linie, ale bez rezultatu. Rozbawił mnie system monitorujący zmęczenie kierowcy który włączył się tylko raz, akurat po rozpoczęciu jazdy. Przez resztę trasy już się nie odezwał, może się obraził :)?
I jeszcze kilka słów o zawieszeniu. Ja rozumiem, że musi być sztywne żeby utrzymać auto o tak dużej masie w ryzach. Ale trochę inżynierowie przesadzili. Resorowanie jest za twarde nawet w trybie komfort. Wszystkie nierówności są przenoszone do wnętrza kabiny a fotele nie łagodzą tych doznań. W aucie podróżuje się komfortowo jadąc na wprost po dobrej nawierzchni. Jeżeli mamy nierówną drogę to cierpimy razem z zawieszeniem, jeżeli zakręty to bujamy się w środku jak na okręcie podczas sztormu.
Mógłbym pisać dalej o drobniejszych niuansach ale kto by to dał radę przeczytać i nie zasnąć :). Także podsumowując, auto niezłe a gdyby wyeliminować kilka opisanych minusów byłoby bardzo dobre. Dlatego warunkowo polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW
[l/100km]