Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max II Van

Cinek, 3 lata temu
Silnik 1.5 EcoBoost 165KM 121kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford S-Max II Van 1.5 EcoBoost 165KM 121kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Idzie jak gokart. Koledzy z mocniejszym silnikiem to muszą mieć radochę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Jakość wykończenia - skrzypi.
5,0
Całokształt
Przestrzenny, wygodny i praktyczny wóz dla 5 osobowej rodzinki z dziećmi powyżej 150 cm wzrostu ;o)
Wrażenia
5,0
Silnik
Do tej pory robi robotę. Mój styl jazdy raczej dynamiczny niż agresywny. Wiadomo masa nie pozwala. Charakterystyka silnika pozwala płynnie przyspieszać na S7 z 4-rema osobami na pokładzie pełnym bagażnikiem i 3-ema rowerami na haku. Jest ok.
5,0
Skrzynia biegów
Musiałem przestawić się po Seacie. Dłuższy skok. Nie wpada tak lekko. Z czasem się poprawiło. Do "strzykawki" udało się przyzwyczaić. Stopniowanie pasuje do mojego stylu jazdy.
5,0
Układ jezdny
Wiele powiedziano. Ja wiem że za późno zdecydowałem się na forda jeśli patrzymy na ten aspekt.
4,0
Karoseria
Pakowność, pojemność wzór. Styl - to indywidualna ocena. Ale lakier chyba bardzo ekologiczny bo rysuje się od patrzenia. Mało sztywne nadwozie i slabe uszczelki tj. jak przygrzeje słonko to na nierównościach polskich dróg skrzypi jak dziadkowa furmanka. No i materiały póki co nie pękają ale cienko to widzę. Pocieszam się że nowe bejce skrzypią podobnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo gabarytów jest ok. Fajne duże tylne okno. Szyby boczne zacne. Lusterko wsteczne dopasowane do pola widzenia. Używam lusterka do obserwacji tylnych foteli. Lusterka boczne na tyle wysokie że mogę ustawić sobie obszar do cofania tyłem bez zmiany ich położenia.
5,0
Ergonomia
Kupiony do jazdy w trasę. I spełnia założenia. Po Toledo 3 przeskok o dwie epoki. Wyposażenie pokładowe, pakiet family rozwiązuje wiele problemów. No i oparcia odchylane do tyłu w drugim rzędzie to się przydaje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewnica elektryczna pomaga przyspieszyć ciepłe powietrze z nawiewów zimą. No i grzana przednia szyba ostatniej zimy się przydała. Klimka 2strefowa fajnie działa i cichutko i daje rade. W skodzie czy seacie po roku spężaki już brzęczały.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moje rosłe dzieci nie narzekają. Ja do mikrusów nie należę. W każdym z 3 kierunków i wszyscy podróżujemy z luzem. Polecam siatkę dzielącą od przestrzeni bagażowej.
5,0
Wyciszenie
Przy 130 słuchamy rodzinnie audiobooki. A kto chce to śpi. Nie mam porównania z poprzednimi wersjami ale przy sprzedaży w salonie mówiono że popracowano nad szumem strug powietrza wokoło lusterek. Jest cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do najoszczędniejszych nie należy. Miasto 10,5 do 11. W trasie rodzinnie max 8. Minimalna W trasie 6,8 beż szaleństw. Przy 140 pije ile ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mam dwa lata. Jeździ dała i raduje. Ocena subiektywna. Zobaczymy jak będzie dalej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik BMS. Walka z Ford Polska. Ogłuchli. A serwis w jednym z północno wschodnich miast twierdził że ten typ tak ma. O 120 km sąsiednim serwisie okazało się że nie. Na szczęście na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwa lata 35000km. Hula.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max II Van