Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max II Van

Rafał, 6 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford S-Max II Van 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
3,79
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : przestronny dobrze się prowadzi wygodny ergonomiczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : za dużo kłopotów z elektroniką za dużo spala paliwa!!
3,0
Całokształt
Tak naprawę to dałbym 3 i poł gwiazdki. To mój drugi S-Max i niestety jak poprzednio nie miałem wątpliwości, że nowy samochód to będzie też ford tak też już bym go nie kupił. Niestety widoczny spadek jakości wykonania (ogólnie). Z drugiej strony to bardzo wygodne i dobrze jeżdżące auto. Niestety już kilka razy byłem w serwisie z elektroniką - np. przestał działać hamulec ręczny na dwa dni. Dwa razy ostatnio przestała działać klimatyzacja do momentu wyłączenia silnika i spadku napięcia. Ba, raz nawet zaczął grzać przy +30C na zewnątrz co nie jest miłe.
Wrażenia
2,0
Silnik
Tutaj klapa. Brakuje mu mocy to bez dwóch zdań dlatego po roku zrobiłem chipa i jest OK. Od początku pali jak smok. Najpierw mówili w serwisie, że na dotarciu ale po tym etapie bez zmian. Samochód jeździ w większość po mieście i do tego na krótkich odcinkach ale 12,5-13,5l to lekka przesada! Ostatnio padł rekord 14,1l. Na trasie tez nie jest rewelacyjnie. Na wakacjach w Szwecji przy 90% trasa i jeżdzie "po szwedzku" prawie bez wyprzedzania, ekonomicznie itd. dwa razy było 8,5l. W serwisie mówią, że wszystkie parametry są OK. Porażka!
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag - precyzyjna/
5,0
Układ jezdny
Tutaj wzorowo jak to u Forda. Wyznacza marka trendy. Me wiem czy to tutaj pisać ale przednie hamulce brudzą jak licho. NA początku myślałem, że klocki trochę się zetrą i będzie OK ale nie...wygląda to tak,ze myjesz samochód i po przejechaniu 100km przednie felgi nie są srebne tylko grafitowe jakbym jeździł po kopalnianych hałdach. Tylnie wciąż czyściutkie.
4,0
Karoseria
Bez uwag - dobra jakośc lakieru. Samochód przestronny i pakowny.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek A niestety jest szeroki i przeszkadza. Można w nim "zgubić" nadjeżdżające auto z lewej strony np. na rondzie.
5,0
Ergonomia
Fotele w 3 rzędzie wiadomo dla dzieci. Ale duży plus za trzy niezależne fotele w 2 rzędzie! Z przodu bardzo wygodnie. Chociaż gratuluje temu facetowi, który szybko włoży USB stick w gniazdo w przednim schowku! Głębokie położenie powoduje, że trzeba się "nagimnastykować".
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pięknie. Chłodzi błyskawicznie - rewelacja! Minusem jest zimą, że przy zaparowanych szybach przednie okienko (pomiędzy słupkiem A i B nie chce odparować. No i teraz niestety doszły kłopoty z prawidłową praca klimatyzacji latem w czasie upałów niestety. Raz czujnik wskazał -40C, raz się zawiesił na +22C (przy +30C) n zewnątrz i najpierw chłodziło a po przejechaniu kilku km zaczął grać! Pomaga wyłączenie i poczekania jak spadnie napięcie. Serwis? Nie wykrył żadnego błędu...boje się jechać na wakacje...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wzorcowo.
5,0
Wyciszenie
Porównując z pierwszą wersją S-Max jest o niebo lepiej! Cicho i miło. Zaczyna szumieć powyżej 140km.h ale wciąż jest bardzo akceptowalnie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O spalaniu wspomniałem wcześniej więc tutaj jest bardzo kiepsko...jak się ma katalogowe 8,5l miasto do 12,5 w rzeczywistości? Bez komentarza!. Ps. tankuje PB 98.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód drogi w stosunku do porównywalnych. Kupując go w 2015 konkurencja była o wiele mniejsza. Obecnie moim wyborem już na pewno nie byłby S-Max. Z drugiej strony zaliczyłbym ten samochód do czołówki w segmencie,.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za dużo. Opisane wyżej - hamulec ręczny i klimatyzacja. Od czasu do czasu "wariują" prawe czujniki. Stoje na światłach lub nawet podjeżdżam do krawężnika a tu alarm jakbym stal 20cm od ściany!! Można się przestraszyć. CO na to serwis? Wszystko OK - błędu nie ma. Kiepsko...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście brak. Wymiana rolety okna dachowego na gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max II Van 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
3,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max II Van