Inne
: przestronny
dobrze się prowadzi
wygodny
ergonomiczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: za dużo kłopotów z elektroniką
za dużo spala paliwa!!
3,0
Całokształt
Tak naprawę to dałbym 3 i poł gwiazdki. To mój drugi S-Max i niestety jak poprzednio nie miałem wątpliwości, że nowy samochód to będzie też ford tak też już bym go nie kupił. Niestety widoczny spadek jakości wykonania (ogólnie). Z drugiej strony to bardzo wygodne i dobrze jeżdżące auto. Niestety już kilka razy byłem w serwisie z elektroniką - np. przestał działać hamulec ręczny na dwa dni. Dwa razy ostatnio przestała działać klimatyzacja do momentu wyłączenia silnika i spadku napięcia. Ba, raz nawet zaczął grzać przy +30C na zewnątrz co nie jest miłe.
Wrażenia
2,0
Silnik
Tutaj klapa. Brakuje mu mocy to bez dwóch zdań dlatego po roku zrobiłem chipa i jest OK. Od początku pali jak smok. Najpierw mówili w serwisie, że na dotarciu ale po tym etapie bez zmian. Samochód jeździ w większość po mieście i do tego na krótkich odcinkach ale 12,5-13,5l to lekka przesada! Ostatnio padł rekord 14,1l. Na trasie tez nie jest rewelacyjnie. Na wakacjach w Szwecji przy 90% trasa i jeżdzie "po szwedzku" prawie bez wyprzedzania, ekonomicznie itd. dwa razy było 8,5l. W serwisie mówią, że wszystkie parametry są OK. Porażka!
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag - precyzyjna/
5,0
Układ jezdny
Tutaj wzorowo jak to u Forda. Wyznacza marka trendy. Me wiem czy to tutaj pisać ale przednie hamulce brudzą jak licho. NA początku myślałem, że klocki trochę się zetrą i będzie OK ale nie...wygląda to tak,ze myjesz samochód i po przejechaniu 100km przednie felgi nie są srebne tylko grafitowe jakbym jeździł po kopalnianych hałdach. Tylnie wciąż czyściutkie.
4,0
Karoseria
Bez uwag - dobra jakośc lakieru. Samochód przestronny i pakowny.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek A niestety jest szeroki i przeszkadza. Można w nim "zgubić" nadjeżdżające auto z lewej strony np. na rondzie.
5,0
Ergonomia
Fotele w 3 rzędzie wiadomo dla dzieci. Ale duży plus za trzy niezależne fotele w 2 rzędzie! Z przodu bardzo wygodnie.
Chociaż gratuluje temu facetowi, który szybko włoży USB stick w gniazdo w przednim schowku! Głębokie położenie powoduje, że trzeba się "nagimnastykować".
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pięknie. Chłodzi błyskawicznie - rewelacja! Minusem jest zimą, że przy zaparowanych szybach przednie okienko (pomiędzy słupkiem A i B nie chce odparować. No i teraz niestety doszły kłopoty z prawidłową praca klimatyzacji latem w czasie upałów niestety. Raz czujnik wskazał -40C, raz się zawiesił na +22C (przy +30C) n zewnątrz i najpierw chłodziło a po przejechaniu kilku km zaczął grać! Pomaga wyłączenie i poczekania jak spadnie napięcie. Serwis? Nie wykrył żadnego błędu...boje się jechać na wakacje...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wzorcowo.
5,0
Wyciszenie
Porównując z pierwszą wersją S-Max jest o niebo lepiej! Cicho i miło. Zaczyna szumieć powyżej 140km.h ale wciąż jest bardzo akceptowalnie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O spalaniu wspomniałem wcześniej więc tutaj jest bardzo kiepsko...jak się ma katalogowe 8,5l miasto do 12,5 w rzeczywistości? Bez komentarza!. Ps. tankuje PB 98.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód drogi w stosunku do porównywalnych. Kupując go w 2015 konkurencja była o wiele mniejsza. Obecnie moim wyborem już na pewno nie byłby S-Max. Z drugiej strony zaliczyłbym ten samochód do czołówki w segmencie,.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za dużo. Opisane wyżej - hamulec ręczny i klimatyzacja. Od czasu do czasu "wariują" prawe czujniki. Stoje na światłach lub nawet podjeżdżam do krawężnika a tu alarm jakbym stal 20cm od ściany!! Można się przestraszyć. CO na to serwis? Wszystko OK - błędu nie ma. Kiepsko...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście brak. Wymiana rolety okna dachowego na gwarancji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
[l/100km]