Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max II Van Facelifting

Family Man, 2 miesiące temu
Silnik 2.5 Hybrid 190KM 140kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford S-Max II Van Facelifting 2.5 Hybrid 190KM 140kW 2021-2023 - Oceń swoje auto
4,86
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo żwawy i wydaje się, że popracuje długo, nie jak te silniki w Vanach 1.2L
Zawieszenie : Super się prowadzi.
Karoseria : Wszystko ok.
5,0
Całokształt
Auto genialne. Ford promował go pisząc " więcej niż SUV". I coś w tym jest. Wsiada się jak do SUVa, miejsca jest więcej niż w SUVie, prowadzenie lepsze niż w SUVie ( porónując np do Skody Kodiak). Jedyna rzecz to mniejszy prześwit, ale szczerze to SUVy i tak raczej do Off-road'u się nie nadają, a ja na krawężnik i tak wjadę :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mega. Jest to wolnossący silnik 2,5L o mocy ok 150KM wspierany przez elektryka, który daje dodatkowe 40KM. Ruszanie ze świateł bez dziury, od dołu ze względu na pracę silnika elektrycznego. Można by rzec, że jest to idealne połączenie. Niewysilony silnik , prawie 200KM i elektryk robiący robotę przy niższych prędkościach/ przyśpieszaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobra, ale czasami mam wrażenie, że mogłaby działać sprawniej. Póki co bezobsługowa.
5,0
Układ jezdny
FORD zawsze był dobry w zawieszeniu poczynając od Focusa. Smax trzyma się drogi jak przyklejony. Czytałem nawet test, że zachowuje się lepiej niż RAV 4. Jedyny minus dla mnie to brak opcji 4X4 w tym silniku.
5,0
Karoseria
sportowo wyglądający VAN ? Dla mnie bomba. Stając obok Volvo XC60 lub podobnych SUVów jest na tej samej wysokości i o podobnych gabarytach. Jest masywny.
Komfort
5,0
Widoczność
Zawieszenie super tłumi drgania nawet po 70 tyś km, fotele w wersji STline mega wygodne. Trasa do Chorwacji (ok Zadaru) na raz z 2 postojami - plecy mega wypoczęte.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, ale mogło by być lepiej. W 3 rzędzie brak nawiewów jak to było w moim Galaxy z 2007r. Szybka przednia podgrzewana, więc w sumie mega plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie największą zaletą jest to, że w drugim rzędzie wszystkie fotele są indywidualne i przesuwne, więc mega dużo miejsca, mieszczą się 3 foteliki, na szerokość miejsca tak samo dużo jak w ESPACE. Przewoziłem nim też Styropian na budowę.
5,0
Wyciszenie
Przy głośniejszych oponach trochę je słychać, ale przy 120-130km/h można swobodnie rozmawiać, przy 140 też nie jest źle. Silnik to 2.5L więc ma zapas obrotów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
do 70 tyś km nic się nie popsuło więc tylko wymiana oleju i filtrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
auto daje dużo za niewiele. Komfortowo wyposażony
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nie popsuło jeszcze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic się nie popsuło

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max II Van Facelifting 2.5 Hybrid 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max II Van Facelifting