Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max II Van Facelifting

UzytkownikForda77, 2 lata temu
Silnik 2.5 Hybrid 190KM 140kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max II Van Facelifting 2.5 Hybrid 190KM 140kW 2021-2023 - Oceń swoje auto
5,00
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Bardzo udana wersja S-Maxa, szkoda, że na rynek weszła praktycznie w końcówce produkcji modelu. Auto jako hybryda z automatyczną skrzynią zyskało wszelkie możliwe dodatkowe zalety, przy niwelacji słabszych cech wersji benzynowej silnika 1,5 l. (tj. manualnej skrzyni biegów i dość wysokiego spalania w ruchu miejskim). Jako całokształt, i w relacji ilości i jakości samochodu za jego cenę, jest to w sumie najlepszy na polskim rynku samochód rodzinny 2+3, 2+4 a nawet 2+5.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezwykle oszczędna, cicha jednostka, skrzynia bezstopniowa w udany sposób emuluje zmiany biegów jak klasyczny automat. Samochód w trybie "L" (rekuperacji energii) jest w stanie pokonywać ok. 50% spokojnych tras miejskich w trybie elektrycznym. Średnie spalanie na dotarciu (!) 5,3 litra, zasięg na baku - 1200 km.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest efektywna, sprawnie przełącza tryby pracy silnika pomiędzy napędem elektrycznym i spalinowym, pracuje też o niebo ciszej i komfortowo niż np. skrzynie hybryd CVT Toyoty.
5,0
Układ jezdny
Ford S-Max to klasyka dobrego prowadzenia. Wygodne zawieszenie, precyzyjne prowadzenie, samochód dobrze wybiera nierówności, jest także bardzo stabilny podczas jazd autostradowych i wyprzedzania na autostradach.
5,0
Karoseria
Mimo 7. roku produkcji nadal się może podobać.
Komfort
5,0
Widoczność
Super w każdą stronę + dodatkowe lusterko do podglądu sytuacji na pokładzie ;)
5,0
Ergonomia
Bardzo funkcjonalne i przemyślane wnętrze, duża ilość schowków, płaska podłoga, wewnętrzny schowek w 2. rzędzie i dodatkowy schowek w podłodze bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre patenty Forda - podgrzewana przednia szyba, dodatkowa nagrzewnica elektryczna i funkcja MAX, która w 2 minuty z samochodu robi saunę (w razie potrzeby).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj samochód zasługuje na nagrodę Nobla. Przy 2 dorosłych osobach i 4 dzieci (6 foteli rozłożonych) do bagażnika mieszczą się jeszcze 2 walizki, 2 duże torby, plecak i 2 torby podręczne. Alternatywnie - 3 dziecięce rowerki. Przy wyjeździe z bagażnikiem dachowym 6-osobowa rodzina bez problemu pakuje się na miesiąc wakacji.
5,0
Wyciszenie
Cicho i komfortowo do prędkości 150-160 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie samochód nowy, więc bez dodatkowych kosztów. Pozytywnie zaskakuje spalanie - na dotarciu i przy dość spokojnej, chociaż "nieodstającej" jeździe, średnie spalanie 5,3 l benzyny na 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najlepsza oferta na polskim rynku jeśli chodzi o super funkcjonalny, wygodny i niezawodny samochód rodzinny, z nowoczesnym i oszczędnym napędem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez uwag

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max II Van Facelifting 2.5 Hybrid 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max II Van Facelifting