Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van

MietasM, 17 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Interesujący kształt i ogromna ilość miejsca. Zawieszenie świetne, ale tego się spodziewałem po fordzie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zaniżanie wskazań komputera pokładowego o ok. 0,6-0,7 l/100km
Inne : To nie usterka - raczej coś z kategorii TTTM: słychać pracę elektrycznej pompy wspomagania kierownicy. To samo jest w focusach II.
5,0
Całokształt
Jestem z auta bardzo zadowolony. Poprzednio jeździłem mondeo z 2002 roku i ten samochód prawie nie ustępuje mu pod względem własności jezdnych a bije na głowę przestrzenią i ergonomią. Do tego jest naprawdę bardzo ładny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę za słaby na tak dużą masę, ale spisuje się świetnie. Spory gift od fabryki (na hamowni moc 152KM, max moment 370 Nm)
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi pewnie z krótkim skokiem lewarka, bez zacięć. Idealnie trafia się w żądane przełożenie. Jedynka krótka jak to w dieslach.
5,0
Układ jezdny
Z zastrzeżeniem "jak na VANa". Najlepsze zawieszenie w klasie. Do mondeo i focusa odrobinkę mu brakuje, ale przy takim "wzroście" inżynierowie zaprojektowali to naprawdę bardzo dobrze. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Pomimo trójkątnych okienek widoczność lewo-przód i prawo-przód nieco ograniczona przez grube słupki.
5,0
Ergonomia
Mnóstwo schowków, bardzo przyjemna obsługa radia, komputera i tempomatu z kierownicy. Pomimo ogromnego wnętrza łatwy dostęp do przełączników, których jest rozsądna ilość.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie bardzo wydajne, ale algorytm sterowania nie zawsze jest dla mnie zrozumiały. Kretyńskie położenie czujnika temp. zewnętrznej (zbyt blisko silnika) powoduje, że komputer sterujący klimą czasem głupieje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca. Odbyłem podróż do Grecji w 6 osób i z bagażem na 2 tygodnie bez żadnych dodatkowych bagażników. Pasażerowie nie mieli obok siebie żadnych pakunków. Wszystko zmieściło się w bagażniku przy złożonym siódmym fotelu.
5,0
Wyciszenie
Tylko na wolnych obrotach odrobinę słychać, że to diesel. Podczas jazdy we wnętrzu jest cichutko i można spokojnie słuchać muzyki z odtwarzacza (odtwarzacz i głośniki firm trzecich)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto, które waży prawie 1800 kg spaliło podczas podróży do Grecji i z powrotem w 6 osób z bagażem i włączoną klimatyzacją około 6.1 l/100 km. Po mieście przy ciężkiej nodze raczej nie przekracza 9 litrów. Przy szybkiej jeździe po autostradzie (ok. 150 km/h) jest to nieco ponad 7 l/100km. Uważam, że to naprawdę dobry wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dałbym piątkę, ale boję się, że wujkowi Fordowi przewróciłoby się w głowie :)))
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Już od nowości było kilka problemów - zaparowana po każdym myciu lampa tylna, uszkodzony schowek na okulary. Poza tym dotąd spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd (odpukać) bez problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van