Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van

Sławek, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 179 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,85
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobrze się prowadzi i pomimo dużych rozmiarów bardziej czuje się w nim jak w aucie osobowym niż w VANie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Najtrudniejsze pole do wypełnienia. Z jednej strony jestem zadowolony, bo auto jest fajne i dobrze się prowadzi, a z drugiej strony za dużo drobnych usterek. Jest to irytujące. Kupiłem właśnie nowego VANa i nie jest to już S-Max. Do nowego Ford zraził mnie ceną nowego modelu, bo mając w pamięci co działo się z obecnym modelem, cena jest znacznie przesadzona.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pierwsze problemy zaczęły się przy ok. 150 000 KM. Auto cały czas jeździ, ale własnie oddałem do mechanika i doprowadzenie silnika do dobrego stanu to spory koszt.
4,0
Skrzynia biegów
Pierwszą awarię skrzyni zaliczyłem po 9 latach, , więc można powiedzieć, że skrzynia sprawuje się w miarę dobrze. Na szczęście naprawa była prosta do naprawy.
4,0
Układ jezdny
Układa jest sprzed 9 lat więc trudno porównywać go ze współczesnymi autami, ale osobiście byłem zawsze zadowolony z prowadzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
W momencie kupowania był to najbardziej doposażony model z DVD w zagłówkach i dachem panoramicznym włącznie. Komfort podróżowania jest bardzo dobry.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
To jest bardzo obszerne auto i producent zapewne wymyślił sobie, że warto dodać dodatkową nagrzewnicę. To jedyny minus tego auta. Długo się nagrzewa, podobnie z klimatyzacją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo, co więcej każdy znajdzie optymalne położenie fotela kierowcy - moja żona jeździ praktycznie na kierownicy i również sobie radzi.
4,0
Wyciszenie
Do 140 KM spokojnie można rozmawiać. Wyciszenie jest na dobrym poziomie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do kosztów utrzymania, to ja rozumiem całokształt kosztów. W ciągu 9 lat drobnych napraw było bardzo wiele, z dwukrotną wymianą sprzęgła włącznie. Auto pali przyzwoicie, jak na ten rozmiar auta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Koszt zakupu auta nie był mały, podobnie jak jest w nowym modelu, przy czym nowy model jest jeszcze droższy. Pomimo dużego kosztu zakupu, widać wiele bzdurnych i niepotrzebnych oszczędności np. brak teleskopów przy masce silnika, czy nie do końca spasowane materiały pod siedzeniami. Podobnie hamulec ręczny za bardzo plastikowy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu niestety nie mogę pochwalić producenta. Auto od kilku lat nie jest już serwisowane w ASO, bo poszedłbym chyba z torbami. Na gwarancji poszedł wentylator i hamulec. Po gwarancji 2 razy wymieniałem sprzęgło, dwa razy wymieniałem żarówki w ksenonach, raz chłodnicę i obecnie po 9 latach auto przechodzi gruntowną naprawę z wymianą rozrządu włącznie. Trochę się tego zebrało. Ale cały czas auto jest na chodzi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po gwarancji 2 razy wymieniałem sprzęgło i raz chłodnicę.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max I Van