Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van

Babu, 9 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Przestrzenne auto rodzinne w połączeniu z kapitalnymi właściwościami jezdnymi. Wysiadać się nie chce! Ogromny bagażnik, żeby sięgnąć do końca muszę wejść do środka a mam 183cm wzrostu, do tego brak progu załadowczego. Moja żona po " przesiadce" z poprzednich aut stwierdziła, że ten w drugim rzędzie jest ogromny. No i jeden z najlepszych silników wysokoprężnych bez filtra. Jak na auto rodzinne to moc jest absolutnie wystarczająca!
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0Tdci, 140km, brak filtra. Przy odpowiednim traktowaniu sprzęgła i turbiny będzie służył długo bez najmniejszego problemu. Turbodziury brak a jak na obrotomierzu zbliża się dwójka to budzi się w nim kapitalna moc. Mocniejszy silnik jest potrzebny chyba tylko osobom oczekującym wyścigowych wrażeń.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez najmniejszych zastrzeżeń, można przerzucać biegi dwoma palcami, żadnych zgrzytów, lewarek chodzi jak po szynach. Każdy, kto miał okazję wykonać testdrive chwalił idealna pracę skrzyni i drążka zmiany.
5,0
Układ jezdny
Tu powołam się na tytuł artykułu z autocentrum: RODZINNY SZYNOBUS. Odpowiednie dać rzeczy słowo. Ten samochód naprawdę jedzie jak po szynach!. Jedyne do czego można mieć "ale" to promień skrętu. Biorąc jednak pod uwagę rozmiar i przeznaczenie samochodu to wygląda na marudzenie. Kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i ani jednego zachowania auta, które wzbudziłoby mój niepokój.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedynym mankamentem jest tu boczny, przedni słupek. Trochę mało wygodny, podobnie jak w Oplu Zafira. Poza tym "ekran kinowy" do przodu, szerokokątny "obiektyw" we wstecznym lusterku i bardzo dobrze dobrane rozmiarowo lusterka zewnętrzne.
5,0
Ergonomia
Szukałem, szukałem... i nie mam się do czego doczepić. Wszystko w zasięgu ręki i intuicyjnie do odnalezienia. Jedynie starowanie AC wymaga pewnego przyzwyczajenia. Kapitalne schowki, duże kieszenie w drzwiach ( od kierowcy mam schowane 5 kamizelek odblaskowych, gaśnicę i kilka bibelotów... mało? ).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie nagrzewanie i chłodzenie i... moja największa miłość: podgrzewanie przedniej szyby! Że Nobla nikt za to nie dostał... Jak na taką przestrzeń do "obsługi" to wentylacja zasługuje tylko na pochwałę!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To może wyglądać jakbym pisał ocenę na zamówienie, ale tak nie jest. Dużo opcji regulacji fotela i kierownicy sprawia, że nawet osoby o dużym wzroście nie mają kłopotu z dopasowaniem pozycji. Nawet po maksymalnym odsunięciu fotela do tyłu w drugim rzędzie jest wystarczająco miejsca dla wysokiej osoby. Jeżeli kierowca nie jest rozmiaru pana Pudzianowskiego to w drugim rzędzie jest miejsca na taniec. W bagażniku brakuje tylko echa a rozmiar sugeruje, że powinno być! Z tym autem nawet przeprowadzka nie jest problemem.
4,0
Wyciszenie
Tu dość dziwnie. Z jednej strony stwierdzam, że mogłoby być trochę ciszej ( po doświadczeniach z renault i citroenem, ale... ten silnik ma tak fajne brzmienie, że aż chce się go słuchać. Spokojna rozmowa jest niczym niezakłócona nawet przy 120km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ASO nie wiem, ale jak się ma dobrego, zaufanego mechanika to nie widzę różnicy między PSA a Fordem. Części dobrej jakości muszą kosztować, za markę NO NAME dziękuję. To oszczędność tylko do wyjazdu z warsztatu... osobom twierdzącym, że Ford jest kosmicznie drogi w utrzymaniu mówię STANOWCZE NIE!
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze może być lepiej, ale reasumując wszystko to jest naprawdę dobrze. No chyba, że ktoś kupuje nowe auto to już inna rozmowa. Choć jak się przegląda inne cenniki, choćby Renault to różnica wydaje się być nieduża a biorąc pod uwagę jakość...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwa lata i jedna usterka: umarł przycisk w schowku na podszybiu. Życzę sobie i wszystkim tylko takich usterek. Konieczność wymiany krzywych tarcz wynikała z samego zakupu pojazdu z takimi tarczami NO NAME
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Alternator, dało się naprawić, podobno przypadłość większości... lepsze to niż panewki lub zapchany filtr cząstek stałych. Nie myli się ten, kto nic nie robi, nie psuje się auto, co nie jeździ.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van