Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van

Loro, 9 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 216 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zaskoczyło mnie nie tylko zawieszenie, owszem jest bardzo komfortowe, ilość miejsca wewnątrz auta oszałamia a dynamika i kultury pracy silnika mile zaskakuje nawet po takim przebiegu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : parktranik, podgrzewanie przedniej szyby
Karoseria : rdza
Silnik : drobne wycieki oleju z okolic turbiny przy przebiegu 216 tyś
4,0
Całokształt
Jak na ten przebieg 216 tys. spisuje się dobrze... Poprzedni właściciel nie oszczędzał na częściach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cały czas jeździ na syntetyku 5W30 formuła F nie zauważyłem większego ubytku oleju Male wycieki w okolicach turbiny, za około 20 tys.km. będzie wymagała regeneracji. Silnik pracuje cicho,ciepły wewnątrz praktycznie niesłyszalny.
4,0
Skrzynia biegów
1 i 2 To nieporozumienie! auto jedzie dopiero od 3-go biegu. A za mną już korek ma 0.5 km. Moim zdaniem w Seacie grupa (VW) skrzynia była dużo lepiej zestrojona.
5,0
Układ jezdny
Komfort jak dotąd nieporównywalny, ale na "muldach" i lekkich zapadlinach na drodze lubi zabujać jak małym statkiem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność całkiem dobra. Jedyny mankament to słupki przednich drzwi i szybki przedniej bocznej. To naprawdę ogranicza widoczność, nie mogę się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko ładnie pochowane, duża ilość schowków. Niestety koło dojazdowe w bagażniku, wnęki na koło BRAK! Oryginalnie wyposażony w zestaw naprawczy. Możliwość przewożenia rowerów do 3 szt. wewnątrz auta. Activity kit własnego wykonania.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Paruje, podgrzewanie przedniej szyby się zawiesza, ostatnio wymieniony termostat (z obudową). elektryczna nagrzewnica wnętrza jest dobrym rozwiązaniem, w zimie po niecałej minucie z nawiewów leci ciepłe powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały autobus. Z przodu komfort a z tyłu przepych jak w salonie.
4,0
Wyciszenie
Przyzwoite, zwłaszcza przy dobrych oponach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
drogie o ile w ogóle dostępne części, zwłaszcza te drobne. Lampka podświetlenia progów (w lusterkach zewnętrznych) około 195 zł. szt. rączka hamulca ręcznego z zapadką 210 zł. Plusem jest dostępność wielu używanych po zespołów. Ceny części eksploatacyjnych wcale nie są dużo wyższe a nawet porównywalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie wypada aż tak źle.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ford lubi małe, drobne, uporczywe usterki. zwłaszcza elektroniczne. Parktronik wiecznie się zawiesza albo tak z nienacka się wyłącza (podczas manewru) Rdza to drugie imię Forda!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie doświadczyłem w tym aucie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max I Van