Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van

ARS, 16 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Dzięki dobremu zawieszenia prowadzenie samochodu jest rewelacyjne. Przyznam, ze zaskoczyły mie pozytywnie hamulce jak na tak duży samochód są rewelacyjne. Poza tym posiada wiele pozytywnych cech
5,0
Całokształt
Samochód godny polecenia. Dobrze się prowadzi, pojemny, przestronny, ekonomiczny, wygodny. Za kilka lat mam taką cichą nadzieję, że kupię coś podobnego. Najchętniej s-maxa po face liftingu. Samochód daje naprawdę dużo radości z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do Kultury pracy silnika nie mam zastrzeżeń, przy zimnym silniku klekocze, ale tak robi każdy silnik diesla. Elastyczność silnika jest tez na dobrym poziomie 340 Nm jest wystarczające. Trochę przeszkadza turbo dziura, ale nie jest najgorzej - mozna się przyzwyczaić.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia biegów są ok. Bardzo przydaję się 6 bieg , jedynie skoki lewarka mogły być trochę krótsze, jednak nie jest to wadą, też kwestia przyzwyczajenia i gustu.
5,0
Układ jezdny
Tutaj po prostu powiem ze rewelacja. Prowadzi się jak normalny średniej klasy auto. Żaden inny van nie może się tutaj równać.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Duże okna, można blisko do świateł podjeżdżać- do tyłu trochę gorzej - ale czyjniki wszystko rozwiązują.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepszy jak dotąd samochód, którym jeździłem. Latem nie trzeba nawet stale z klimą jeździć, która wiadomo, że źle wpływa na zdrówko. Przyciemniane szyby w tylnej części ( oryginalnie ) oraz przednia szyba z filtrem dużo dają. Jednak kiedy trzeba chłodzi bardzo szybko. Załapałem się również na kilka mroźnych dni po odbiorze i przekonałem się że ogrzewanie dobrze sobie radzi wbrew panującej opinii. Szybko się nagrzewa, zawsze będziecie mieli ciepłe nogi. Nawiew na nogi jest rewelacyjny
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powiem wprost przestrzeni jest dużo. Samochód jest szerszy od innych wanów na naszym rynku ( poza amerykańskimi ). W trzecim rzędzie można spokojnie przewozić dorosła młodzież nawet dorosłych - trzeba trochę do przodu posunąć 2 rząd foteli.
5,0
Wyciszenie
Nie mam zastrzeżeń co do wyciszenia. Dobrze wyciszono szum od opon. Jedynie przy prędkościach powyżej 150 km/h mocniej słychać opory wiatru, ale pamiętać trzeba, że to wan i powierzchnia też jest większa niż normalnego średniej klasy samochodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie można zejść na 4,5 litra, ale nie ma się wtedy przyjemności z jazdy, normalnie poza miastem ok 5 - 5,5 litra/ 100 km. W mieście od 6,5 do 8 litrów. Przy cięzkiej nodze ok 10 litrów. średnio mi pali miasto/trasa 6,5 litra Uważam, że jak na samochód który waży ok 1800 kg i ma 140 km to nie jest dużo .
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w sumie nie maiłem usterek. Drażniło mnie jedynie trzeszczenie schowka na okulary przy wstecznym lusterku, które sam usunąłem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van