Inne
: Przestrzeń. S-Max to space, nie sport (to minivan, a nie sportowe auto)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: geometria
Inne
: Komputer
4,0
Całokształt
Dałbym 5, ale problemy z widocznością obniżają ocenę. To mój 16 samochód w życiu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie wyobrażam sobie słabszego silnika; ten samochód jest ciężki. Może na równiny Begii wystarcza 125 KM, ale w Polsce i z bagażem- byłoby bardzo dostojnie.
Jest różnica z większymi kołami- jeśli Was stać, weźcie koła 17calowe- albo 18.
5,0
Skrzynia biegów
Mocny punkt auta. Krótkie niskie przełożenia to cecha diesla.
4,0
Układ jezdny
Ku mojemu zaskoczeniu jest twardy. Kompromis- jeździ prawie jak zwykłe kombi, ale za cenę utwardzonego zawieszenia. To się czuje. Mam system samopoziomującego zawieszenia- nie IVDC, więc żadnej możliwości regulacji. Ten model tak ma i trzeba to zaakceptować.
Komfort
3,0
Widoczność
Fatalna widoczność w lewo przez słupek przedni. Małe okienko brudzi się w trasie. Wycieraczka zgarniająca wodę na słupek jeszcze to pogarsza. Górskie i kręte drogi- dramat- pasażer musi mówić, czy coś jedzie. Poza tym dwa razy o mało nie potrąciłem pieszego, był dokładnie na słupku. Cofanie utrudnione- samochód nie jest taki duży, ale robi wrażenie większego ze środka. Samościemniające lusterko plus przyciemniane szyby- i jak TIR przy cofaniu- tylko boczne lusterka (duże na szczęście)
5,0
Ergonomia
Nareszcie Ford zrezygnował z kluczyka pod logo maski, zwykła dzwignia jest OK; minus- w Mondeo był gazowy amortyzator przytrzymujący pokrywę silnika, tutaj pręt. Reszta super, szczególnie pozycja za kierownicą. Bardzo wygodne siedzenia.
Inne uwagi w dziale Przestrzeń
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylne siedzenia wolno się nagrzewają; z przodu dmucha ciepłem, z tyłu zimnem. Dzieci marzną, a z przodu cieplutko. Trzeba ręcznie ustawiać ogrzewanie i nawiew na tylne siedzenie. Poza tym Dlaczego w S-Maxie nie ma opcji klimatyzacji dla tylnego rzędu siedzeń? Galaxy to ma, a to przecież to niemal to samo.....
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam zastrzeżenia do drugiego rzędu- C-Max ma opcję zsunięcia 2 siedzeń bocznych do środka przy 2 pasażerach. Tutak nie ma takiej opcji. Pewnie to konsekwencja kocepcji płaskiej podłogi.
Jednak przy złożeniu środkowego siedzenia nie ma nic, co dałoby się z nim zrobić (podłokietnik, uchwyt na kubki etc).
Stoliczki w przednich siedzeniach- nie nadają się do użytku w czasie jazdy, wszystko z nich spada. A wystarczyłoby pomyśleć....schowki pod podłogą - nie wiem na co. Kupując samochód, szczególnie z 3 rzędem siedzeń (są super) kupcie matę na podłogę !
Samochód jeste ogromny! Ma dużo miejsca dla 5 osób; nawet dorosłych. Tylko szczegóły nieco irytują. Dla 5 dzieci- to mały autobus. Uwielbiają siedzieć w bagażniku.
4,0
Wyciszenie
To van i to słychać w czasie jazdy, szczególnie na dłuższych trasach jest to męczące, szumy powietrzy są duże. Większe niż w Mondeo kombi. Zapomnijcie o więcej niż 140 na autostradach.
Diesel jest głośny, słychać go na wolnych obrotach.
Trzeszy tapicerka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duży samochód z przyzwoitym przyspieszeniem pali mało.
5,0
Stosunek jakość/cena
To świetne auto; pomimo wszystko. Za 98 000 PLN można kupić ogromny samochód. Tylko uważajcie na pieszych ;-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poszła mi geometria po 6000 km, teraz poleciał czujnik ciśnienia w oponach- nie widzi czujników w kołach.
Głupstwa, ale godziny w serwisie trzeba spędzić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW
[l/100km]