Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van

johop, 17 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : a oprócz tego za całokształt pięć (z malutkim minusem). Zaskoczyły mnie też pozytywne reakcje obcych kierowców na urok (nie mój) samochodu. Może kiedyś laski jakieś na niego wyhaczę :). Na nudnego Turana na pewno by się nie udało :P
5,0
Całokształt
S-max górą! :))) Niedawno szukałem drugiego auta za podobną kasę i... w każdym mi brakowało czegoś z S-maxa. Naprawdę bardzo dobry i samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy, równo pracujący. Najbardziej obawiałem się niezbyt wysokiej jak na tą wagę mocy. Przy 20.000 km pojechałem na hamownię i okazało się, że koników jest 155, a max. moment obrotowy to 347 Nm przy 2180 obr/min!!! Na klimie 151 KM. Wcześniej też ktoś pisał, że dostał 15 KM gratis, więc chyba często (jeśli nie zawsze) się tak zdarza.
5,0
Skrzynia biegów
ok
5,0
Układ jezdny
Spodziewałem się bujającego vana, a tu miła niespozianka! Trzeba za to jednak zapłacić niższym komfortem na krótkich poprzecznych nierównościach. Duża średnica zawracania czasami przeszkadza.
Komfort
4,0
Widoczność
Na ciasnych parkingach przydają sie czujniki parkowania. Bez nich łatwo jest coś przegapić. Na przedniej szybie odbija się góra deski rozdzielczej ale można i trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Ogólnie ok. Jednak dałbym minus za brak otwartego schowka, w którym można położyć np. komórke. Na tylnych fotelach brakuje środkowego podłokietnika i drugiego gniazda 12V.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mógłby być nawiew dla trzeciego rzędu siedzeń. Poza tym według mnie klimatyzacji brakuje wydajności.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały minus za zbyt nisko osadzony trzeci rząd siedzeń. Mały dlatego, że przecież zawsze mogłem zdecydować sie na Galaxy. Poza tym miejsca naprawdę dużo. Zwłaszcza na szerokość. Wdrugim rzędzie na trzech osobno regulowanych fotelach swobodnie jadą 3 osoby.
5,0
Wyciszenie
Z małym minusem, bo zawsze można lepiej :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście 8-10 l (oczywiście da się więcej), na trasie pomiędzy 5 a 6 podczas spokojnej jazdy, a 8,5 l jeśli jedziemy powyżej 160 km/h autostradą. Pierwszy przegląd po 20 tys - 645 zł brutto (to chyba mało). Ciekawe jak przyjdzie coś wymienić np. klocki...
5,0
Stosunek jakość/cena
wart każdej złotówki
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od wbijania wstecznego wyskoczyły dziury w skórzanym mieszku. Podobno pierwszy raz to w Fordzie widzą ;) Tylne czujniki parkowania podczas upałów żyją własnym życiem. W zimie miałem problemy z otwarciem maski. Zamek bez gadania wymieniono mi wiosną przy przeglądzie. Acha, lakierowany plastik przy ręcznym trochę się porysował. Poza tym wszystko sprawia solidne wrażenie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van