ta piątka ma odniesienie do doświadczeń z innymi innymi autami, z którymi kończyłem znajomość po przejechaniu od 100 do 340 tys.km (audi, vectry, passaty, mondeo...). Moje początkowe obawy abym nie był testerem beta (chyba jeden z pierwszych egzemplarzy w Polsce) tego modelu, się rozwiewają, oby tak dalej, naprawdę udane auto
Wrażenia
4,0
Silnik
nie ma powodów do zachwytu ale nic mu nie można zarzucić, elastyczny ciągnie od dołu, typowy diesel - zimny klekocze, rozgrzany mruczy
4,0
Skrzynia biegów
dobrze zestopniowana 6- cio biegowa skrzynia, skok dźwigni zbyt długi ale generalnie nie ma się do czego przyczepić
5,0
Układ jezdny
super jak na tę klasę, trzeba pamiętać o wiekszej wrażliwości na boczny wiatr (gabaryty)
Komfort
5,0
Widoczność
każdy kto przejechał dużo ponad milion km sedanami i kombi doceni zalety tego auta
5,0
Ergonomia
no może minus za rozdzielone i nieintuicyjne włączniki swiateł pmgielnych
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń, jak na diesla szybko się nagrzewa (odczucia z przodu), klima ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
super
4,0
Wyciszenie
zawsze może być lepiej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7l/100km przekracza tylko na niemieckich autostradach, żadnych dolewek oleju, przeglądy - ceny fair
4,0
Stosunek jakość/cena
5 za niezawodność, ale jeszcze raz napiszę do specjalistów forda od costs savings, Panowie dopłata za alu felgi w samochodzie za ponad 30 tysEUR, nie wspominając o xenonach (polecam!) to przegięcie, które nie ma nic wspólnego z profesjonalnym podejściem do klienta (żeby było jasne tu nie chodzi o pieniądze). Plus za wyposażenie seryjne w zakresie bezpieczeństwa biernego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mały minus za przecierający się mieszek osłony dźwigni zmiany biegów,na gwarancji wymieniono zaparowany kierunkowskaz w prawym lusterku, ale to naprawdę bzdury
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
absolutnie bez zastrzeżeń, żadnych napraw i wymian części poza materiałami eksploatacyjnymi (klocki przód i tył, filtry, olej)