Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van

Krzychum, 14 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 145KM 107kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 128 tys. km
Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę za słaby jak na tę masę auta i żeby żwawo pojeździć trzeba go wysoko kręcić ale bez przesady.
3,0
Skrzynia biegów
Byłoby dobrze gdyby nie haczący wsteczny, w stosunku do focusa to duży krok wstecz.
5,0
Układ jezdny
Jak na auto o tych gabarytach to bardzo dobrze a wiem co mówię bo na codzień jeżdżę różnymi samochodami, trzeba tylko pamiętać, że to stosunkowo wysokie auto. W zakrętach znacznie lepszy od Berlingo, Zafiry i Tourana a na prostej od Vectry czy Passata (pewnie ze względu na dużą masę i precyzyjny układ kierowniczy).
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrą widoczność zakłucają pierwsze słupki - czasem można nie zauważyć małego samochodu na rondzie. Ze względu na czujniki parkowania z przodu i z tyłu brak problemu z parkowaniem.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i trudno się do czegoś przyczepić chociaż klasyczna dźwignia hamulca awaryjnego bardziej by mi odpowiadała. Zasłonki okna dachowego mogłby być z lepszego materiału - nieprzepuszczającego słońca.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z ogrzewaniem nie ma problemu ale klimatyzacja jest ciut za słaba w 2 rzędzie, latem okna dachowe jeszcze potęgują ten efekt ponieważ słońce świeci na pasażerów 2 rzędu a na kierowcę raczej nie, zaciągnięcie zasłonki nic nie daje ponieważ są wykonane z siatki przepuszczającej promienie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać, nic ując dla mnie wspaniale. W 2 rzędzie można zamontować 2 foteliki a pomiędzy nimi może usiąść barczysty mężczyzna - w osobówce niewykonalne.
3,0
Wyciszenie
Przy dynamicznej jeździe słychać silnik powyżej 4 tys. obrotów, szumy opon i wiatru jak najbardziej na akceptowalnym poziomiwe (kombiki z relingami są głośniejsze).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując benzynę wiedziałem na co się piszę i jestem zadowolony ze spalania 8,2 l/100km w cyklu mieszanym, rozmawiając z właścicielami diesli wiem że trudno im zejść poniżej 7 litrów. Ja wiem jedno w moim samochodzie nie zepsuje się: filtr cząstek stałych, turbina, wrtyski, dwumasowe koło zamachowe itp więc 1 litr paliwa na 100 km nie robi mi różnicy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzeniu uległ jeden z czujników parkowania z przodu (wypiaskowany przez normalną eksploatację)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko OK.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 145KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,50 zł
10,1
l/100km
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van