Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

Piotr M, 2 lata temu
Silnik 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 253 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Ford S-Max I Van Facelifting 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super trwała i bezproblematyczna jednostka. Jak się ja regularnie serwisuje odpłacą się niskim spalaniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Kamera, klapa, roleta ektryczna..
5,0
Całokształt
Bardzo rozsądne auto dla dużej rodziny (2+3). Praktycznie bezawaryjne. Jak na swoje gabaryty śmieszne spalanie. Jako jedno z niewielu posiada możliwość oddzielnego regulowania oparć 2 drugim rzędzie siedzeń. Kto wybiera się w długa trasę z dziećmi doceni ta możliwość. Bagaznik nawet przy maksymalnym pochyleniu siedzeń przepastny. Dynamika z silnikiem 2.2 bardzo dobra, przyczepy do 1T nie robią na nim żadnego wrażenia. Nie polecam dopalcac do Premium Sound System z dodatkowymi głośnikami i subwooferem - zestaw gra bardzo słabo w porównaniu do konkurencji. Szklany dach z roleta tylko dociąża auto a dzieciaki po dwóch razach i tak już przez niego nie patrzą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Autem jeździmy od okola 100tys km, w tym czasie awarii uległa jedynie sparciala gumowa rura dolotowa do turbo... Przy przebiegu 230tys dopalanie dpf (dodatkowy wtrysk w wydechu) odmówiło posłuszeństwa. Gruntowne wyczyszczenie usunęło usterkę.
4,0
Skrzynia biegów
Długie biegi, pozwalają zaoszczędzić zbędnego machania po mieście. Na minus "pykanie" przy zmianie 1-2-3, według instrukcji przed zmianą biegu a po wciśnięciu sprzęgła należy odczekać 3s
5,0
Układ jezdny
Bardzo czuły i precyzyjny. Wspomaganie dobrane idealnie. Nie czuć gabarytu auta.
5,0
Karoseria
Problem z myciem dachu bez drabiny
Komfort
4,0
Widoczność
Do 140kmh jest super cicho w środku, tylne siedzenia tylko dla dzieci. Siedzenia umieszczone bardzo wysoko, wrażenie jazdy jak autobusem podmiejskim.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok, wygodny dostęp do wszystkiego poza sznurami do składania foteli.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jak na ten gabaryt działa słabo. Dogrzewanie postojowe wspomaga bardzo system.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma czego komentować, miejsca jak na stadionie. Dzieci często biegają po aucie.
5,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie, do kierowcy dobiega tylko ciche pykanie silnika. Z zawieszenia nic nie dociera.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Jak na te 100tkm koszty awarii praktycznie zerowe. Regularne serwisy też nie zabijają. Spalanie z pełną brygada w aucie plus bagaznik naprawdę śmieszne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze wykończone auto z wszystkim udogodnieniami dla rodziny w śmiesznych pieniądzach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnicy to problemy z kamerą cofania (wilgoc w obudowie obiektywu), wiązka klapy od czasu do czasu szwankuje, włącznik odblokowujący zamek był już wymieniany.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nigdy nie stanęło po drodze, raz przeszło w tryb awaryjny po usterce sytemu dopalania dpf, ale wypalanie statyczne pozwoliło na kontynuację jazdy. Aktualnie przy 252tkm zaczyna cieknąć turbo, ale auto nie straciło na dynamuce.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max I Van Facelifting