Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

Marek, 7 lat temu
Silnik 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford S-Max I Van Facelifting 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny silnik. Przy gabarytach auta i dynamicznej jezdzie rozsadne spalanie - średnio 8.5 l / 100 km. Wygoda prowadzenia i pozycja za kierownicą dajaca bardzo dobrą widoczność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : DPF - brak pomocy i kompetencji autoryzowanego serwisu Ford
5,0
Całokształt
S-Max to swietny wybór jezeli szukamy auta dużego, wygodnego i dynamicznego (2.2 TDCI to świetny silnik). Mój eksploatowany jest jest bardzo intensywnie (srednio 40 tys / rok). Ma utwardzone zawieszenie co bardzo pozytywnie wpływa na stabilnosc mimo tego ze jest to wysokie auto. Długie trasy to nie problem przy bardzo rozsadnym spalniu i szybkiej jeździe (160 - 180 km/h). Do tego bardzo pakowny i wygodny. Histrorię auta znam od nowości (kupiłem od przyjaciela) dlatego mogę opisać wszystkie elementy - wady i zalety. Z powaznych usterek - DPF po 200 000 przebiegu - to tez normalne w silnikach z DPF ale nalezy szukac pomocy w warsztatach które się specjalizują bo serwis autoryzowany Ford to horror !
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.2 200 KM to najlepszy wybór dla aua o takich rozmiarach. Moment obrotowy tego silnika pozwala na bardzo dynamiczna jazde bez zadnego wysiłku. Do tego średnie spalanie na rozsadnym poziomie ok 8.5 L. Silniki 2.2 mają opnię brdzo żywotnych (400 k bez problemu). Wielka szkoda ze Ford wycofał ten sinik z oferty. Moim zdaniem wielki błąd Forda.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok. Zdarza się brak precyzji ale nie szukam na siłę. Wymiana sprzegła przy 160 k
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzezeń. Wymiana amortyzatorów przy 180 k. Normalna eksploatacja.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc, pozycja za kierownica bardzo dobre. Auta z tego segmentu maja przewagę nad osobówkami własnie ze wzgledu na widocznosc i mniejsze zmęczenie podczas jazdy. Dla mnie trasa 1000 km nie jest problemem.
4,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne jest pod ręką więc ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zadnych problemów od zakupu wiec nie moge dac innej oceny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
S-Max to duże i wygodne auto. Kierowca i pasazer z przodu mają bardzo dużo przestrzeni. To samo pasazerowie na tylnej kanapie. 3 oddzielne fotele regulowane indywidualnie. I ogromny bagaznik.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Silnik słychac w momencie dynamicznego przyspieszania. W trakcie jazdy jest optymalnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Normalna eksploatacja. Klocki, tarcze, opony (tutaj 18” wiec trochę kosztują ;-) ), sprzęgło po 160 k, rozrząd po 200 k, amortyzatory po 180 k. Nic zaskakującego.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem bardzo dobra. Za nowe auto z bardzo bogatym wyposażeniem 120 k brutto to uczciwa cena. Przy tym bardzo wygodne i dynamiczne. Zdecydowanie kupiłbym jeszcze raz. Tylko skoda ze nie ma juz tego sinika w ofercie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak od 2 lat.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
DPF 205 k przebiegu - uwaga na serwis Ford - nie pomagają, najchetniej wymiana na nowy za 8000 PLN a wystarczy zregenerowac stary i kolejne 100 - 200 k przebiegu bez problemu. W moim dodatkowo usterka 5 wtrysku, który jest w DPF. Polecam warsztat na Buforowej we Wrocławiu

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van Facelifting 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van Facelifting