Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

Kubek Sebek, 11 lat temu
Silnik 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford S-Max I Van Facelifting 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Tak naprawdę, to mogę się przyczepić jedynie do materiałów w środku. Nic się nie rysuje, nic nie trzeszczy, ale wizualna strona plastików, tapicerki na siedzeniach, boczków drzwiowych jest z innej epoki. Citroen, VW, Opel itp. dużo lepiej i przyjemniej. Szkoda, bo to mocno psuje w gruncie żeczy dobry wizerunek. Podsumowując: auto b.dobre. Jednak już Forda sobie nie kupię z jednego powodu. SERWIS TO TOTALNA PORAŻKA. Czujesz się jak intruz i już wymiana czujniki temperatury to wielka sztuka dla posiadacza auta. Auto serwisowałem w 3 serwisach i w każdym to samo. Dlatego jak w przyszłym roku będę wymieniał auto wrócę do hondy lub zastanowię się nad mazdą. Daję przeciętnie tylko i ze względu na serwis.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika OK. Elastyczność super. Jadąc ostatnio vw 2.0 ze 177 KM pod maską - elastycznością fordowi nie dorównuje. 420 NM robi swoje.
4,0
Skrzynia biegów
Mam klasyczny 6 biegowy automat. Trochę szarpie i lubi się pogubić, ale z silnikiem stanowi w miarę udany duet. Nie jest to niestety automat z BMW, czy s-tronie. Sprawdza się dużo, dużo lepiej niż automat w hondzie, czy toyocie.
5,0
Układ jezdny
Przesiadając się z Accorda, przez pierwsze kilkaset kilometrów musiałem się przyzwyczaić do pokonywania ostrych zakrętów z inną (niższą) prędkością. Po kilku dniach super. Trzyma się świetnie drogi, zawieszenie (mam koła 18) bardzo ciche. Nic nie tłucze, nic nie dobija. Wielki szacunek Fordowi.
Komfort
5,0
Widoczność
Co tu pisać. Siedzisz wyżej. Bardzo dobrze. A poza tym pomagają czujniki z przodu i z tylu.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Prostota obsługi
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z przodu bardzo dobrze, z tylu potrafi pasażerom być chłodniej. Wentylacja OK. Nie wiem co to zaparowane szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć.
5,0
Wyciszenie
Celująco. Zawieszenie cichutkie. Jedziesz 180-200 i jest naprawdę cicho. Na kostce nic nie wpada w rezonans, nic nie trzeszczy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie analizuję, ale 80% trasa, 20% miasto - to jakieś 9 litrów. 100% trasy 8-10 litrów w zależności od prędkości Czas mnie goni, więc raczej wolno nie jeżdżę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko Drodzy Państwo znajdziecie poniżej. W poniższych wypowiedziach byłem bardzo obiektywny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów po 140 tys. czujnik temperatury zewnętrznej. Tylko tyle
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy ok. 130 tys. wyciek z silnika. Serwis totalna olewka. W końcu naprawili, ale 2 tygodnie czekali na jakieś śruby. Nie mówiąc o tym, iż na początku powiedzieli, że wystarczyło dokręcić miskę olejową. SIC.!!!!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
2,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max I Van Facelifting